Bilo da se radi o prvom danu škole ili izletima na kojima su bili, djeca upijaju sve oko sebe i u memoriju zabilježavaju sve što ih se posebno dojmilo. Mogu se čak sjećati i kako je netko bio odjeven ili što im je rekao, a sve to ostaje uspomena za čitav život.
Odlazak u vrtić ili u školu

Ovo je uvjerljivo najčešće sjećanje. Iskustva su različita – iz vrtića se djeca obično sjećaju plača nakon što su predana na 'milost i nemilost' odgojiteljicama, a iz prvog razreda osnovne škole uglavnom nose lijepa sjećanja: biranje odjeće, slaganje knjiga u torbu, razgovori s mamom i tatom koji ih vode za ruku prvih dana škole. Prepričavanje događaja, kao i pričanje priča, služi tome da djeca steknu iskustva i slože puno, puno toga u svojim glavicama.
Okolina

Djeca međusobno stvarno razgovaraju o kućama ili stanovima u kojima žive, o kućnim ljubimcima, školskim učionicama, parkovima, svemu što ih okružuje u svakodnevnom životu. Jasno se sjećaju stabla ili haustora gdje su se sakrili od kiše. Uz prirodne nepogode, snijeg, oluju, kao i prvu tuču koju su doživjeli, djeca vežu intenzivne, ne uvijek ugodne emocije kojih se dugo i živo sjećaju.
Skakanje, plivanje, penjanje

Djeca su u potpunosti usredotočena na sve što rade svojom voljom, pa tako i aktivna igra ima važno mjesto u dugotrajnim sjećanjima. Često su ta sjećanja najživlja kad je riječ o sportu – natjecanjima, treninzima, uspjesima i odustajanjima. Psiholozi kažu da su ta sjećanja povezana sa zajedništvom, potrebom da vodimo ili budemo vođeni i da osjećamo da su drugi uz nas.
Uspjeh

Sjećanja na rane uspjehe djeci dugo ostaju u pamćenju kao situacije u kojima su pokazala da su u nečemu bolja od prosjeka. Zato svakom djetetu trebate omogućiti da se osjeća kao pobjednik, odnosno pomoći mu da pronađe ono u čemu je dobro, pa makar to bilo i slaganje kockica.
Ljudi koje volimo i koji nas vole

Tijekom istraživanja klinci su crtali bake i djede, susjede i poznanike, sve one koji su im do tada bili naklonjeni. Iste osobe su spominjali i četiri godine kasnije.
Bebe i mala djeca

Skoro svako dijete želi sačuvati uspomene na malu djecu i bebe (djecu susjeda, rođaka, prijatelja svojih roditelja, kao i na mlađu braću i sestre). Sjećaju se da su zajedno jeli, koliko brzo su bebe rasle, zatim jasno pamte trenutke kad su ta djeca progovorila ili prohodala.
Pripadnost zajednici

Pomalo neočekivano, klinci su puno pričali o pripadnosti zajednici, točnije o tome kako grade odnose i postaju dio te zajednice. Pričali su o vrtiću, susjedima, putovanjima.
Nezaboravna mjesta

Mnoga djeca pamte i mjesta u kojima su bila, čak i mnoge detalje: kako su izgledale hotelske sobe i kreveti, gdje su ljudi ljubazni i nasmijani, a gdje neljubazni, kako su izgledale plaže, gdje su kupili čamac.