Žičare s malim kabinama, većinu asociraju na skijališta i malo tko bi jajolike gondole povezao s favelama Južne Amerike, a upravo u takav prostor, posred favela Caracasa, ugrađena je jedna takva austrijska žičara. I tako, kabine koje po alpama voze skijaše ondje voze siromahe.
Caracas je drugi grad u Južnoj Americi, nakon Medellina, koji je uveo žičaru kao sredstvo javnog prijevoza. Gradovi Latinske Amerike imaju bitno različite prioritete od europskih. U Caracasu, gradu od pet milijuna stanovnika, oko 60 posto stanovnika živi u favelama.
Uz sve ostale poteškoće, nekontrolirani razvoj stvorio je i transportni problem; gusto izgrađena strma brda nedostupna su bilo kakvom prijevozu.
U pojedina područja može se doći isključivo uskim stepenicama, Jedini način kojim bi se povezala ta brda s ostalim dijelovima grada jesu – žičare.
Iza tog inovativnog sustava, nazvanog Metro Cable, stoji studio Urban-Think Tank (U-TT), koji vode Alfredo Brillembourg i Hubert Klumpner, s uredima u Caracasu, Sao Paulu, New Yorku i Zürichu.
Metro Cable povezuje jedno od najstarijih samoniklih naselja, San Agustin, s gradskom podzemnom željeznicom. Dnevno taj sistem koristi oko 40.000 putnika.
Povratna karta košta samo pola kune, tako da 50 gondola cijeli dan prevozi stanovnike koji su prije bili isključeni iz gradskih projekata. Sam projekt rezultat je austrijske, brazilske i francuske tehnologije, a koštao je više od 262 milijuna dolara.
Više na: pogledaj.to
Prethodni članci:
arti-201001270359006 arti-200912030478006 arti-201009060388006 arti-201009220706006 arti-201002150502006