S bontonom se ne rađamo, on se uči, a pogotovo ako se radi o poslovnom bontonu. Neki ga uče na fakultetu, neki kroz obiteljski posao, a neki su potpuno zbunjeni jer ne znaju kako odreagirati u nekim situacijama. Ako niste sigurni u neka osnovna pravila, evo što je sve dobro znati:
1. 'Kako si?' je bolje od 'Nadam se da si dobro'
Ljudi uvijek vole kada se pokaže iskreno zanimanje za njih, bilo uživo ili u pisanoj komunikaciji. Pitanje je, dakle, puno bolja opcija od izjave jer potonja je vlro zatvorena i odaje dojam da ste više zainteresirani za temu e-maila nego za osobu kojoj pišete.
Također pazite da nemate gramatičkih i stilskih grešaka prije nego stisnete 'šalji'.
2. Predstavite kolege/kolegice
Kada to situacija zahtijeva, predstavite suradnike. Čak i ako se svi već poznaju, djelovat ćete profesionalno i obazrivo.
3. Pazite na jezik
Ne morate biti previše formalni, ali pozdravni 'bok' je primjereniji od 'draga'. Emotikoni nisu zabranjeni, ali ne pretjerujte s količinom. Sve ovisi kome šaljete e-mail, kolegi ili psolovnom partneru.
4. Uvijek kucajte
Ne upadajte u nečiji ured bez da se najavite kucanjem. Nepristojno je bilo koga prekidati u poslu jer time pokazujete da ne poštujete njihov radni prostor.
5. Ne budite agresivni s posjetnicama
Iako se tako ne čini, guranje posjetnica svima u ruke nije baš pristojan potez. Posjetnicu uručite samo onima s kojima ste vodili malo duži i smisleni razgovor te ih svakako upitajte za njihovu posjetnicu.