Dodir je najdirektniji oblik kontakta sa svijetom oko nas, iznimno važan za socijalni, kognitivni i fizički razvoj. Bebe trebaju mamin dodir, traže ga i žele odmah po rođenju. Nakon prirodnog porođaja beba će vrlo brzo početi koristiti reflekse kako bi došla do dojke i spremna je početi dojiti već unutar prvog sata nakon rođenja. Osim što će ranim dodirom koža-na-kožu biti olakšano dojenje, bebe će manje plakati, imat će ujednačenije disanje i otkucaje srca, zadržavat će toplinu bolje od beba koje se poliježe u krevetić do mame....
Ne možete pretjerati s nježnim dodirima
Kod novorođenčadi ne možemo pretjerati s nježnim dodirima i to već od samog rođenja, kontaktom koža-na-kožu. Istraživači u Nationwide Children's Hospital u Ohiju promatrali su 125 dojenčadi kako bi vidjeli kako reagiraju na nježni dodir. Otkrili su da su se bebe rođene prije vremena brže razvijale uz dodir njihovih roditelja nego bebe koje su zbog toga što su rođene prije vremena bile u inkubatoru. Voditeljica istraživanja dr. Nathalie Maitre istaknula je da je dodir kao što je koža-na-kožu vrlo sličan onom koji je beba osjećala dok je bila u utrobi majke što značajno potiče razvoj mozga.
Manje plaču, brže napreduju
"Kontakt koža-na-kožu tj. ležanje djeteta na prsima roditelja, prije svega majke, ima kratkoročni, ali i dugoročni učinak na novorođenčad. On ih umiruje, poboljšava oksigenaciju krvi, djeca manje plaču, lakše se uspavljuju te općenito brže napreduju. Osim djetetova stresa tako se smanjuje i majčin stres koji može imati negativni utjecaj na razvoj novorođenčeta”, naglasila je neonatologinja dr.med. Rebeka Ribičić i dodala kako je dokazano da prijevremeno rođena djeca kod koje se prakticira kontakt koža-na-kožu imaju reducirani mortalitet, teške bolesti, infekcije, skraćuje se njihov boravak u bolnici te se pospješuje fiziološka regulacija kao i njihov kasniji kognitivni i motorni razvoj. Opisala je kako se mnoge tate boje prvih dodira s bebama koje djeluju tako krhko, no da ih ona često potiče na prvi kontakt koji je jednako važan kao i mamin...
Dodir je najvažniji
Od 40-ak tisuća djece, koliko ih se godišnje rodi u Hrvatskoj, njih dvije tisuće rodi se prijevremeno, a od toga 400 beba treba posebnu njegu i podršku. Dodir koža-na-kožu i hranjenje majčinim mlijekom malim borcima mogu spasiti život i ubrzati njihov oporavak.
"Djeca koja stignu na svijet prije nego su ih očekivali, osim posebne medicinske skrbi, najviše trebaju nježan roditeljski dodir. S duge strane, roditeljima treba omogućiti što više prilika da budu uz svoje malene borce jer to ih osnažuje u teškim trenucima neizvjesnosti. Cilj našeg programa podrške prijevremeno rođenoj djeci jest omogućiti kontakt koža-na-kožu i dojenje majčinim mlijekom što većem broju djece, jer se time smanjuje vrijeme njihova boravka u bolnici te im se pomaže u preživljavanju i oporavku", istaknula je predstojnica hrvatskog Ureda UNICEF-a Valentina Otmačić.
Iskustvo Lane Klingor
Iskustvo važnosti dodira koža-na-kožu opisala je poznata stručnjakinja za odnose s javnošću Lana Klingor koja je upravo nježnim dodirom koža-na-kožu svojoj kćerkici Miki dala podstrek za brži razvoj. "Mika je u inkubatoru završila zbog premale porođajne težine i u početku osoblje bolnice nije bilo sklono omogućiti mi da je držim i dodirujem. No nisam odustajala, popustili su i to je bilo neprocjenjivo i za mene i za Miku", kazala je Lana i dodala kako su ti dodiri koža-na-kožu sasvim sigurno uvelike pomogli da Mika brže napreduje.
Uključite se u akciju "Dodir koji život znači"
Kako bi što većem broju prijevremeno rođenih beba u Hrvatskoj pružili mogućnost za ostvarivanje bliskosti sa svojim roditeljima, Pampers iUNICEF udružili su snage u kampanji "Dodir koji život znači". Od 1. ožujka do 30. lipnja, od svakog prodanog paketa Pampers pelena u Hrvatskoj, Pampers će donirati dvije kune za opremanje 13 odjela intenzivnog neonatalnog liječenja i njege opremom koja promiče kontakt koža-na kožu i podržava skrb usmjerenu na obitelj. Više o kampanji saznajte na www.pampers.com.hr i na FB stranici Pampersa www.facebook.com/ PampersHrvatska.
Producirano u radionici TG Studija, Telegramove in-house agencije za nativni marketing, u suradnji s Pampersom i po najvišim uredničkim standardima Telegram Medije.