ZAŠTO SE NARANČE UVIJEK PRODAJU U CRVENIM MREŽICAMA? /

Naravno da nije slučajno, ni ne slutite što stoji iza toga

Image
Foto: Shutterstock

Mozak drugačije procesuira boje ovisno o bojama koje ih okružuju

7.6.2019.
19:20
Shutterstock
VOYO logo

Voće se u supermarketima pakira u mrežice koje nisu sve iste boje. Naranče i mandarine tako se nalaze u crvenim mrežama, a limun i grejp u žutima ili zelenima. Mislite da je to slučajno? Naravno da nije.

Pravi razlog, naime, ima uporište u čistom marketingu. Naranče u crvenoj mrežici doimaju se rumenijima i primamljivijima pa je veća šansa da će ih ljudi htjeti kupiti, objasnio je Martin Lindstrom, autor bestselera "Buyology" i "Brandwashed - Tricks Companies Use to Manipulate Our Minds and Persuade Us to Buy", koji u svojim knjigama spominje ovaj trik.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
PERETE LI VOĆE I POVRĆE KRIVO CIJELI ŽIVOT? /

Ovo je pravi način da se riješite svih bakterija

Image
PERETE LI VOĆE I POVRĆE KRIVO CIJELI ŽIVOT? /

Ovo je pravi način da se riješite svih bakterija

Munkerova iluzija

Isto tako, limun i grejp uvijek su pakirani u žutoj ili zelenoj mrežici jer bi u crvenoj ambalaži djelovali narančasto i, samim time, neprirodno te neprivlačno kupcima. Ta se pojava inače naziva Munkerova iluzija, koja tvrdi da mozak drugačije procesuira boje ovisno o bojama koje ih okružuju. Primjerice, pogledajte ove zelene jabuke u crvenoj mrežici. Ne djeluju primamljivo, zar ne?

Image

U ovom slučaju, to znači da mrežica u jednoj boji utječe na doživljaj voća i njegove stvarne boje, koju prekriva. Lindstorm u svojim knjigama objašnjava i da su košare u trgovinama s vremenom postale sve veće, a tomu je tako jer s većim košaricama kupci kupuju čak 19 posto više.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo