Iza GUUC cijeđenih prirodnih sokova stoji Josip Tutavac, inženjer kemijske tehnologije koji je uvidio kako u dolini Neretve, gdje je radio, znatne količine voća i povrća završavaju kao otpad jer svojim oblikom i veličinom ne zadovoljavaju propisane tržišne standarde. A pri tom su zdravi, ukusni i zdravstveno ispravni.
Nakon iskustva rada u tvrtkama koje se bave otkupom poljoprivrednih proizvoda i kontrolom kvalitete istih, je odlučio osnovati vlastitu tvrtku, Novallis d.o.o, s ciljem da tržištu ponudi zdrave i minimalno prerađene namirnice od ukusnih sirovina poznatog porijekla. Iz te vizije nastali su GUUC prirodni cijeđeni sokovi.
GUUC je odabran kao najsimpatičnije ime
''Ime GUUC je nastalo kao rezultat promišljanja da na tržištu ponudimo proizvod pod pamtljivim nazivom koji brzo ulazi u uho, koje se koristi u svakodnevnom govoru i iz kojeg se mogu izvući zanimljive poruke kao npr „Prirodno se pije na GUUC“. Tim više jer su sokovi ukusni i doslovno se piju „na guc“. Također da ga i djeca kao i turisti mogu bez napora izgovoriti. Nije bio prva opcija, ali se pokazala kao najpraktičnija i najsimpatičnija te što je najvažnije pobuđuje pozitivne konotacije'', ispričao nam je Tutavac.
U GUUC-u je trenutno dvoje stalno zaposlenih, dok se u periodu prerade voća i povrća koji traje cijelu jesen i veći dio zime angažira 5 do 7 sezonskih radnika.
''Težnja je da proizvodni ciklus produžimo tokom cijele godine i sezonske radnike zaposlimo za stalno što zahtjeva dodatna ulaganja u opremu'', napominje Tutavac.
''Koliko god nam se činilo na da tržištu postoje veliki izbor „sokova“, uglavnom se radi o nektarima ili bezalkoholnim napitcima malog udjela voća iz koncentrata nepoznatog podrijetla, „obogaćenog“ raznim E-brojevima. Takvi proizvodi su nažalost postali standardni i ljudi ih percipiraju kao „sokove“ iako se tako ni zakonski ne smiju zvati. Međutim, kupci sve više žele znati o hrani koju kupuju, čitaju deklaracije i nastoje konzumirati što manje procesuiranu hranu izvornog okusa i poznatog podrijetla'', rekao je Tutavac.
Najveći prostora u plasmanu GUUC sokova ostvaruje se kroz turističko-ugostiteljski sektor gdje ovakvih proizvoda, tvrdi Tutavac, najviše nedostaje a ujedno se i najviše traže. GUUC sokovi mogu se pronaći u stotinjak restorana, caffe barova, boutique hotela i malih craft pekarnica po cijeloj Hrvatskoj.
''Također nas se može naći i u hipermarketima Tommy, riječkim trgovinama Veronika Delikatesa, Cro Craft & More, Beer shopovi. Pomalo kao i web trgovinama Bazzar i Žuti klik'', kazao je Tutavac.
U ponudi imaju okuse 100% mandarina, 100% nar, 100% jabuka, mix jabuka-cikla i mix jabuka-mrkva pakirane u staklenu ambalažu 0,2l prikladnu za ugostiteljske objekte i 1,0l za trgovine.
Najpopularniji su jedinstveni sokovi
''Najpopularniji sokovi su nam oni po kojima smo jedinstveni i koje kupci ne mogu naći na širem tržištu. To su 100% mandarina i 100% nar'', kazao je Tutavac.
''Sok od mandarine je vrlo popularan, između ostaloga, kao sastojak u alkoholnim i bezalkoholnim cocktailima dok sok od nara ima izvanredne zdravstvene benefite koje konzumenti prepoznaju pri svakodnevnoj upotrebi'', dodaje vlasnik GUUC-a.
Kaže, odlučiti se na pokretanje nečeg svog nije bilo jednostavno,
''Sama odluka o prestanku rada u tvrtki u kojoj sam imao „siguran posao“ i pokretanju vlastite proizvodnje te izlazak na tržište mi je bila ogromna nepoznanica i rizik. Međutim, odmah po izlasku na tržište reakcije na GUUC sokove su bile i više nego pozitivne i osjetili smo podršku zajednice da nastavimo tim smjerom. Takav feedback, što je jako važno u prvim fazama pokretanja proizvodnje za sve mlade tvrtke, nam je dao samopouzdanje da hrabro nastavimo dalje povećavajući proizvodnju, investiramo u novu opremu i preselimo u veći proizvodni prostor'', opisao je početke rada Tutavac.
Reakcije na okuse GUUC sokova su mi bile posebno zanimljive, jer su se neki kupci po prvi put susreli sa „pravim“ okusom koje daje svježe ubrano voće i povrća, nepomiješano sa vodom bez aditiva.
''Neki kupci čak naše sokova razrjeđuju sa mineralnom ili običnom vodom jer u originalnom stanju 'preukusan''', napominje vlasnik GUUC-a.
Tvrtka Novallis i brend GUUC su njegovo prvo poduzetničko iskustvo i kaže sve poteškoće na koje je dosad naišao, vidi kao izazove. Često se susreće sa situacijom da je pojedini ugostiteljski objekti sponzorirani i vezani ugovorima od strane velikih kompanijama koje ne dopuštaju prodaju nekih drugih brendova što, kaže Tutavac, nije u skladu sa Zakonom o tržišnom natjecanju.
''Međutim, na to se ne obaziremo već surađujemo isključivo sa objektima koji žele biti drugačiji te svojom kvalitetnom ponudom i pričom odskakati od mnogih bezličnih lokala koji su se „prodali“ za suncobran, hladnjak ili tendu'', komentirao je Tutavac.
Početak pandemije bilo im je najteže razdoblje, no uspjeli su se prilagoditi, a pomogao je i ulazak na police supermarketa. Već iduća sezona bila je uspješna, a za ovu godinu očekuju još bolje rezultate. Optimistično su proizvodnju za 300% u odnosu na 2021. godinu.
''Raduje me što vidim da i lokalna zajednica podržava naše aktivnosti, što smo društveno odgovorna tvrtka koja usko surađuje sa vrijednim poljoprivrednicima i pošteno im plaćamo za kvalitetne sirovine od koji nastaju GUUC prirodni sokovi. Također dajemo potporu sličnim malim tvrtkama i obiteljskim gospodarstvima koji pokreću vlastitu proizvodnju od domaćih sirovina i njihov broj u Dolini Neretve svake godine raste. Nadam se da smo neke od njih inspirirali i ohrabrili na tu odluku. To predstavlja veliko zadovoljstvo'', kazao je Tutavac.