VIDEO: /

Stigao nastavak 'najljepše ljubavne trilogije svih vremena'

Donosimo pregled DVD izdanja i novosti koje je odabrao i priredio naš kritičar Anđelo Jurkas. Ima tu za svakoga ponešto: romanse, bedastoće i akcije!

9.1.2014.
9:12
VOYO logo

Prije ponoći (Richard Linklater)

Kad su prije osamnaest godina Richard Linklater, Ethan Hawke i Julie Deply realizirali jednu pitomu i drugačiju romantičnu komediju o dvoje mladih koji se putujući Europom nailaze jedno na drugog u vlaku i osjete iskru, vjerojatno nisu u primisli imali trilogiju. Međutim, kultni status učinio je da ove godine pričamo o trilogiji, razvijanoj u centralnom dijelu Prije sumraka koji je pratio Dvoje deset godina kasnije. Zaključno s aktualnim trećim dijelom koji ih nalazi na pragovima zrele veze i krize srednjih godina. No, ono što dobivate suvereno je pitko i sporotečno remek djelo dijaloga. Kazališno postavljen. Bez ikakve fizičke akcije, ali zato prepun maestralnih dijaloga koji raskrinkavaju sve zareze stadija veze u kojoj se zatiču nekad strasni ljubavnici. Višeslojna studija karaktera koji će kroz doslovno nekoliko kadrova provesti skoro 120 minuta filma, fascinantan je ljubavni film. Onaj u kojem ljubav gledate u prvom planu, u kojem je građena iz trenutaka šutnje, u kojem je dokumentarno preotelo igrani film. A sve zbog kemije troje spomenutih ljudi. Maestralne glumačke izvedbe i jednako suptilna režija dovoljne su za jedan od najljepših generacijskih ljubavnih filmova svih vremena.

Ocjena: 10/10

//www.youtube.com/embed/Kv6JWoVKlGY

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Lovelace (Rob Epstain)

Ekranizirati kultne osobe, a osobito neke od bitnih im životnih epizoda, nije najzahvalniji zadatak. Osobito kad treba ispričati priču o kraljici porno filma bez porno scena. Linda Lovelace postala je sinonimom pornića nakon snimanja Dubokog grla, eksploatacijskog filmića o djevojci kojoj je klitoris pronađen u grlu. Televizijska produkcija, nemaštovit scenarij, plošna karakterizacija likova samo su neki od većih problema s kojima se morala suočiti inače atraktivna glavna glumica Amanda Seyfried prilikom portretiranja porno dive, tako da joj dvije scene golih grudi u kadru ne bi trebali predstavljati prijetnju karijeri više nego činjenica lošeg filma. Mučan i težak život dotične koja naleti na nasilničkog muža i splet okolnosti koji je zatekne u svijetu kojem ne pripada valjalo je prikazati na daleko razumljivije i emotivnije načine. Na sličnim su se primjerima spoticali mnogi.

Ocjena: 5/10

Tekst se nastavlja ispod oglasa

//www.youtube.com/embed/HPJY-g-WoQo

Doušnik (Ric Roman Waug)

Uvrštavanje vrhunske glumice Susan Sarandon u akcić s prenabildanim The Rockom trebalo je dati argumenata za dramatski naboj priče o ocu koji spašava sina optuženog za brljanje s drogama. Radi se o tipu filma kakve je u najboljim danima odigravao Arnold Schwarzenegger. Sad kad je prestario, Dwayne Johnson se doima savršenom zamjenom. Pun stereotipnih općih mjesta o nerazumijevanja oca i sina prošaranih akcijom i bar pola sata predugačkog trajanja. Odlučnost oca u namjeri spašavanja krivo optuženog nasljednika dovoljan je motiv za dobru kombinaciju drame i akcije, no zahtijeva daleko maštovitijeg redatelja i zahvalnijeg glavnog glumca. The Rock kao tumač emotivnog snagatora nije loš, ali daleko je od pamtljivog.

Ocjena: 5/10

//www.youtube.com/embed/rieI5g9fgRc

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dajem im godinu (Dan Mazer)

'Ako se različitosti privlače, onda sličnosti opstaju', sve je realniji moto oko razrješenja dvojbi emotivnih vezanosti parova na temelju one stare kako se suprotnosti privlače. Na toj premisi pokušalo se kroz priču o mladooženjenom paru Nat i Josh ispričati romantičnu komediju na tragu nekoliko sjajnih uzora u filmovima Richarda Curtisa i britanskoj komediji novijeg datuma. No, osim simpatičnih pokušaja i scena film nije na tragu uzora naprosto zato jer mu scenaristički rad ne drži iole zahtjevnije prosudbe i razradu psiholoških profila glavnih junaka i uvjetovanja njihovih postupaka. I dok je australska glumica Rose Byrne sjela u ulogu otuđene supruge koja voli ali nije zaljubljena u svog partnera. Prilično stereotipno i prvoloptaški određeni dijalozi, razvoj njihovih motiva, zazivali su genija poput Woodyja Allena koji bi znao raditi čudesa i majstorije s takvim materijalom. Ovdje to nije bio slučaj.

Ocjena: 5/10

Tekst se nastavlja ispod oglasa

//www.youtube.com/embed/Od8DhL1hyfw

Igra s vatrom (David Barrett)

Vatrogasac (Josh Duhamell) zatečen na krivom mjestu u krivo vrijeme biva svjedokom rasistički motiviranog ubojstva. Policija ga stavlja u program zaštite svjedoka, ali kriminalci mu otkrivaju identitet ugrožavajući i onu koju voli (Rosario Dawson). Od trena njegova bijega počinje progon pred ubojicama i strašnim šefom (Vincentom D Onofriom), a igra mačke i miša uključuje i policijskog inspektora (Bruce Willis). Akcijski triler s idejom prezentiranja novog akcijskog heroja nije prezentirao dovoljno razloga za gledanje obzirom da se radi o redaljki klišeja već dobrano korištenima u sličnim filmovima tog tipa.

Ocjena: 5/10

//www.youtube.com/embed/e6Xe3CMzMIw

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Sigurna luka (Lasse Halstrom)

Atraktivna mlada plavuša (Julianne Hough) s tajnom bježi u provincijski gradić gdje započinje romansu s tamošnjim naočitim udovcem (Josh Duhamel), no njena će je prošlost sustići. Da, i na takve plotove Amerikanci odobravaju budžete za filmove pogotovo ako se zovete Lasse Hallstrom. U pitanju je švedski redatelj osvjedočen pri realizaciji drama jačih emotivno patetičnih naboja (Čokolada, Cider House Rules, Lov na losose u Jemenu, Što izjeda Gilberta Grapea, ABBA, Dragi John, ...) i majstor opipavanja pulsa onog srednjeg gledateljskog uzorka koji traži serviranje određenog patosa pri emocijama. Taj isti je servirao stereotip o zabranjenoj i tajnovitoj ljubavi s akcijskim crescendom na kraju. Film za potpuniti redateljsku filmografiju ali i brzi zaborav po odgledanom.

Ocjena: 6/10

Tekst se nastavlja ispod oglasa

//www.youtube.com/embed/mj6i_Z1Srsw

Djeveruše pod gasom (L. Headland)

Povijest ismijavanja nepopularnih gotovo je najčešće korišteni motiv pri realizacijama 'nekorektnih' američkih komedija pri kojima se radnja baca na pleća onih debljih, nespretnih, nerdy karaktera. Na toj premisi počivaju Djeveruše pod gasom koje su trebale figurirati kao ženski odgovor na Mamurluk frajere pa se uz lanjske Djeveruše pokušalo staviti luckaste djevojke u niz situacija vezanih za vjenčanje jedne od nekoć zapostavljenih cura iz srednje škole. Četiri različita karaktera radit će frku oko vjenčanja. Uz dobar casting i podjelu žensko muških snaga Kirsten Dunst, Isla Fisher, Lizzy Kaplan, Rebel Wilson, Jamesa Mardsena, Adama Scotta kao predstavnika novijih hollywoodskih nada, film je korektna zabava ali ništa više od već viđenog.

Ocjena: 5/10

//www.youtube.com/embed/qaeL5pC8gcw

Tekst se nastavlja ispod oglasa

21 i više (J. Lucas/S. Moore)

Kreatori Mamurluka dohvatili su se žanra američke teenagerske komedije, naravno s pozicije što nekorektnijeg i kriminalnijeg to slađeg. Stavivši trojicu studenata prijatelja u situaciju bauljanja kroz labirinte alkoholnih i narmonanskih iskušenja, upadanje u najluđe situacije vezane za njihov sustav 'sestrinstava' i 'bratstva' unutar studentskih kampova, njihova noć biva svojevrsnim filmskim toboganom i principom video igrice unutar kojeg se smjenjuju situacije u kojima dvojica neodgovornih šlepaju trećeg mrtvog pijanog. Situacija bliska svakom iole životnijem studentu. Nošeni trojicom zasad nepoznatih glumaca (Miles Teller, Skylar Astin, Justin Chon) pokušali su stvoriti predložak koji bi mogli eksploatirati kao što je uspjelo s Mamurlukom ali sva je prilika da će ostati na ovom dijelu. Film ima zabavnih trenutaka ali je dobrim dijelom očekivano redanje klišea, d aleko manje efektno kao pri lanjskom uspješnijem predniku Project X.

Ocjena: 5/10

Tekst se nastavlja ispod oglasa

//www.youtube.com/embed/Bc9vHeGNTY0

Peeples (Tina Gordon Chism)

Romantične komedija bazirane na raznim oblicima obiteljskih okupljanja pri kojima radnju pokreće smušeni glavni junak nisu nepoznanica ljubiteljima te vrste filmova. U ovoj varijanti radi se o crnačkoj obitelji Peeples kojoj se valja dopasti odabranik kćeri obitelji. Njegova pojava na godišnjem okupljanju izazvat će mnoštvo wannabe komičnih i simpatičnih situacija kojima je za zadatak razvlačiti osmijehe. Osim što dosadno ponavlja tisuću puta servirane klišeje, stereotipe i izlizane situacije, Peeplesi nisu nošeni osobito magnetičnim glumcima jer ni Craig Robinson ni Kerry Washingtom ne daju više od umjerenih interpretacija.

Ocjena: 3/10

//www.youtube.com/embed/axnKLjkHlBg

Tekst se nastavlja ispod oglasa
sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo