Jutarnji program uživo, Morning TV predstavio je ovu UI (umjetnu inteligenciju) kao prvog robota koji radi na TV-u. Njen glas zvuči daleko ljudskije od bilo koje dosadašnje UI, a zbog velikog uspjeha izazvao je zabrinutost među raznim medijskim osobama kako bi ih se uskoro moglo zamijeniti.
Prije pojavljivanja na televiziji, Xiaoice je već stekla popularnost na interaktivnim platformama kao što su WeChat, Weibo i JD.com.
Riječ je o dijelu softvera koji koristi Deep Learning (duboko učenje) tehnologiju, a koji je razvijen pomoću SmartCloud i Big Data tehnologije, zbog čega može analizirati metereološke podatke tijekom javljanja uživo. Čak koristi i 'emocionalne tehnologije' koje joj omogućuju davaje emocionalnih komentara.
Projekt je suradnja između Microsoft Applications & Services Group East Asia i Shanghai Media Group (SMG) TV News Centera.
"Radi se o potpuno novom pokušaju suradnje s Microsoftom na području umjetne inteligencije", izjavio je Jiongming Song, direktor SMG TV News Centera.
"Iako u bliskoj budućnosti Xiaoice neće biti u stanju zamijeniti sve ljudske voditelje, oni će se nadopunjavati s obzirom da su Xiaoiceine sposobnosti dubokog učenja, analize podataka s interneta, trenutačnih on i off-line interakcija bez premca".
"Nadamo se kako će se slična tehnologija umjetne inteligencije primjeniti na više SMG programa, kao i da će ju javnost dobro prihvatiti."
U srpnju Xiaoice je lansirana u Japanu, a za samo tjedan dana dosegla 1 posto ukupnog stanovništva. Znanstvenici kažu kako će se ovaj softver uskoro pojaviti i u Sjedinjenim Državama, kao i u drugim zemljama.
"Savršeni" novinari
Od kada se ovaj robot pojavio na televiziji, 22. prosinca, ljudi se sve više boje kako bi mogli uskoro izgubiti posao od pouzdanijih i na dulji rok jeftinijih, umjetnih inteligencija. Posebno ako se uzme u obzir činjenica da je jedan dugi robot-novinar nedavno kreirao "savršeni" članak od 961 riječi za samo jednu minutu. Članak koji je napisao Dream writer, a kojeg je stvorio gaming div Tencent, pokrio je osnovne financijske vijesti i čitao se kao nešto što je napisao čovjek.
S obzirom da kineske medije kontrolira vlada, lokalni se novinari boje kako su njihovi poslovi još ranjiviji od radnih mjesta njihovih kolega u drugim zemljama.
Unatoč bojazni o automatizaciji, kreatori Xiaoice tvrde kako će UI raditi zajedno s ljudima, a ne umjesto njih.
"Xiaoice je kritičan proizvod umjetne inteligencije za Microsoft i prvo je lansirana u Japanu i Kini", kaže dr. Yongdong Wang, kreator Xiaoice i upravni direktor za Microsoft Applications & Services Group East Asia.
Kako Xiaoice bude lagano ulazila u sve brojnije sfere ljudskih aktivnosti, sudjelujući i u društvenom životu, Microsoft očekuje da će ljudima donijeti olakšnje i sreću.
Daily Mail/Danas.hr