Istraživanje o kojem piše magazin Time, pokazalo je da učenici u srednjoj školi i studenti na fakultetima koji provjeravaju Facebook najmanje jednom tijekom 15-minutnog razdoblja za vrijeme trajanja nastave, redovito dobivaju niže ocjene.
Druge studije su otkrile da tinejdžeri koji koriste Facebook naginju prema narcisoidnosti, a odrasli mladi mladi koji su aktivni na stranicama za društveno umrežavanje pokazuju i neke druge psihičke poremećaje. Štoviše, svakodnevno korištenje medija i tehnologije - a koji tinejdžer ne koristi tehnologiju svaki dan? - čini djecu sklonijima anksioznosti i depresiji.
Ove loše vijesti objavljene su tijekom proteklog vikenda na 119. godišnjoj konvenciji Američke psihološke udruge, a saopćio ih je Larry Rosen, profesor psihologije na kalifornijskom državnom sveučilištu Dominguez Hills, koje se bavi istraživanjem psihologije tehnologije.
No, ima i dobrih vijesti, naravno. Dok se Facebook i druge tehnologije optužuju za ugrožavanje djece, ove tehnologije također pomažu djeci da razviju svoj identitet i izbruse svoju sposobnost da suosjećaju s drugima.
U studiji koju je prof. Rosen nedavno završio, on je utvrdio da djeca koja imaju najviše mogućnosti da pokažu "virtualno suosjećanje" - kroz afirmativne komentare online - su ona djeca koja troše više vremena online nego druga.
"Otkrili smo da su djeca koja su u stanju izraziti više virtualne empatije također u stanju izraziti i više empatije u stvarnom svijetu", kaže Rosen. "Ona osjećaju da imaju veću potporu od online i offline mreža."
Koliko djeca smiju provesti vremena na internetu? Kada je previše? Ili dovoljno? Na takva i slična pitanja nije lako odgovoriti.
"Roditeljski posao sada je znatno složeniji", kaže Rosen koji već više od 25 godina istražuje kako tehnologija utječe na ljude.
"Stvorili smo svijet za studente u kojem se oni ne mogu usredotočiti, jer smo im dali sve te zaista cool stvari koje im odvraćaju pažnju. Kolebamo se u ravnoteži - previše vremena online može dovesti do zdravstvenih problema i narcizma, ali također može vas naučiti i da imate više suosjećanja i razvijete osjećaj za sebe."
Znanstvenici su otkrili da što više medija djeca konzumiraju tijekom dana, to ona lošije uče. Ako samo jednom provjere svoj Facebook tijekom 15-minutnog razdoblja, onda će biti lošiji učenici, kaže Rosen.
Psiholozi i nastavnici pokušavaju se boriti s ovim padom produktivnosti kod učenika. U slučaju učenja to konkretno znači; izgasiti Facebook i usredotočiti se na jednu stvar.
Jedna od strategija koju pritom koriste i koja se preporučuje školama jest uvođenje "tehno-pauze". Naime, nastavnik određuje 15-minutno razdoblje tijekom kojeg učenici trebaju odložiti svoje mobitele i usredotočiti se na nastavu. Kada vrijeme istekne, učenicima je dopuštena jednominuta pauza tijekom koje smiju pisati SMS poruke, slati e-mailove ili provjeravati Facebook.
Ta minuta ispada zaista duga i čini čuda, tvrdi Rosen. Naime, ako ne znaju da ih očekuje pauza za "fejsanje", učenici će misliti o bilo čemu drugome samo ne o gradivu o kojem govori nastavnik. Ako pak znaju da ih očekuje pauza, lakše će se usredotočiti na nastavu.
Prethodni članci: arti-201108080558006 arti-201108040250006 arti-201108030625006 arti-201108020453006