Brojke su iste i na latinici i na ćirilici, ali ne dovoljno da bi Hrvati i Srbi sjedili zajedno u klupi u Vukovaru. Milan bi želio da je drukčije.
"Možda bi bilo bolje da smo svi spojeni jer ovako se pokazuje ta podijeljenost da se djeca od malena uče", kazao je učenik Milan Tošić.
Vršnjak iz hrvatskog razreda je za suživot, ali po sadašnjim pravilima Tehnička škola obrazuje djecu po modelu A - s odvojenim hrvatskim i srpskim razredima.
"Oni su na svom jeziku ovdje u školi, mi na svom. Svatko ima neke različite svoje tradicije i kulture", rekao je učenik Robert Glavaš.
Podijeljenost bi trebala nestati kad počne odmor.
Đačka svakodnevica predstavljena je u istraživanju "Živjeti zajedno, učiti zajedno". Osim u Vukovaru, provedeno je lani i u Istri u talijanskim školama. Obje manjine pokazuju veću aktivnost u društvu u borbi za svoja prava. No, na hrvatskom istoku izbora kao u Istri nema.
Modeli školovanja nacionalnih manjina izvrsni su samo na papiru. Ministar zato najavljuje zajedničku nastavu od jeseni u Vukovaru i Kninu.
"Ministarstvo znanosti obrazovanja i sporta snažno podupire ideju o projektu integrativne, nove škole u Vukovaru. Mi smo sa svoje strane odradili sve što je bilo potrebno", izjasnio se ministar znanosti, obrazovanja i sporta Željko Jovanović.
Nastavnici smatraju da vrijeme promjene treba doći, no ipak su skeptični.
"Ima gdje učenici hrvatske nacionalnosti idu na nastavu na srpskom jeziku i isto tako učenici srpske nacionalnosti na nastavu na hrvatskom jeziku. Tako da je u biti to odabir roditelja", kazao je Đorđe Lukić, ravnatelj Tehničke škole Nikole Tesle Vukovar.
Ne samo roditelja, već i politike. Cilj bi trebala biti zemlja znanja za sve jednaka - bez podjela.