Rano jutros teška prometna nesreća na autocesti A3 u blizini Novske u kojoj su poginule dvije osobe. Nakon što je policija u suradnji s državnom odvjetnicom provela očevid kriminalističko istraživanje se nastavlja. Ono što se zna je da je došlo do naleta teretnog vozila na osobno vozilo njemačkih registarskih oznaka u kojem je bilo dvoje hrvatskih državljana, starije životne dobi koji su poginuli. Brzina vožnje oba vozila utvrdit će se daljnjim istraživanjem, kao i sve druge okolnosti nesreće.
A ovdje je riječ o dionici A3 između Novske i Okučana, dionici koju se naziva i i 'dionicom smrti'.
Naime, više prometnih nesreća dogodilo se ovdje. U siječnju 2023. dogodilo se više prometnih nesreća, u kojoj je sudjelovalao deset automobila, teretno vozilo i autobus. Jedna je osoba poginula, a bilo je više ozlijeđeniha, među kojima četvero teže. Na toj se dionici prevrnula i cisterna te je čovjek ozlijeđen. U ožujku 2021. četvero ljudi poginulo je kad se prevrnuo kamion srbijanskih registracija. Nadalje, 2019. između čvorova Okučani i Novska sudarili su se makedonski kamion i autobus bosanskohercegovačkih oznaka. U prometnoj nesreći je poginuo vozač kamiona, a u autobusu je lakše ozlijeđeno petnaestak putnika. U lipnju 2019. na odmorištu autoceste kod Novske preminule su dvije 14-godišnjakinje, a kasnije od zadobivenih ozljeda i 28-godišnjakinja nakon što se vozač kamionom zaletio u njih na odmorištu.
Vozači kamiona i domaći i strani voze mrtvi umorni
Iako točan uzrok jutrošnje nesreće još nije utvrđen i ne znamo što je zapravo prethodilo tragediji, odgovor na pitanje o tome postoji li neki 'kobni' problem u samoj dionici gdje se često događaju nesreće ili je nešto drugo posrijedi potražili smo kod prometnog stručnjaka.
Prometni stručnjak Željko Marušić objasnio je da nekekav problem s tom autocestom ne postoji. "To je dionica na kojoj je dominantan umor. Osim problema umora tu je i problem prijevoza kamiona. Vozači koji voze kamione rade i druge poslove i za volanom se nađu jako umorni. Tu je problem rada na crno. Vozači kamiona i domaći i strani voze mrtvi umorni. Umor je generiran devijacijama u našem sustavu. Kako vi možete znati u kakvom je stanju vozač koji dođe iz Srbije, Crne Gore... Ta dionica je ravna. Najvažnije pitanje je kako smanjiti problem umornih vozač", kazao je Marušić.
Ta dionica je ravna
S tom cestom nema problema, naglašava Marušić. Ona je ravna. "Ako vozač krene nekom vijugavom cestom, on neće zaspati. Kada imamo takve dionice, on stavi tempomat i vozi. Najčešće je tu problem mikrosan, onaj koji traje 20 sekundi", dodaje. Mnogi vozači rade na crno, rade i po tri posla i tu naš prometni stručnjak vidi problem koji se mora rješavati.
"Kada kamion naleti na osobni automobil on ima ogromnu masu. Da budem konkretan, 30 do 40 puta veću. I ishod je logičan", kazao je Marušić.
"Nama je i ljeti glavni problem opet umor vozača. Kad dođu Česi. Slovaci, Poljaci…oni prvi dan žele besplatno biti. Zato oni dođu u 10. On tu noć nije platio već je vozio. Putuju cijelu noć da bi došli ujutro u 10 sati jer se mogu kupati besplatno i onda se zadnji dan opet kupaju do podne i onda idu na put. Tu je problem kockanja s nekim interesima koji ugrožavaju sigurnost", dodaje.
"Umor je najveći problem, veći od mobitela i alkohola na cestama", dodaje Marušić naglašavajući da je umor i upotreba mobitela u vožnji postao veliki uzrok prometnih nesreća. Nesređenost tržišta rada je usko povezan s tim umorom kod vozača kamiona, još je jednom naglasio.
O konkretnoj nesreći na A3, Marušić nam nije mogao dati konkretne odgovore jer cijelu sliku nema. Koja je bila brzina, je li automobil stajao možda u traci, kako se taj vozač našao u putanji tog kamiona...pitanja su na koja istraga tek treba odgovoriti.
Danas. hr neslužbeno doznaje da je u stražnji dio osobnog automobila udario kamion i odbacio automobil na ogradu između dva smjera autoceste. Kriminalističko istraživanje se nastavlja.