Zagrebački HDZ ocijenio je u četvrtak da će zbog načina rekonstrukcije Remetinečkog rotora koja bi trebala trajati do početka 2020., biti ugrožena kvaliteta života građana Novog Zagreba te da je najavljena obustava prometa s ponuđenim alternativama nedovoljno izučena i napravljena ishitreno bez sagledavanja cjelokupne slike prometnog sustava Grada.
>> Uskoro kreće kaos: Pogledajte kako će izgledati novi zagrebački Rotor
Tramvajski promet Novim Zagrebom između Savskog mosta i Sopota obustavlja se od ponedjeljka 6. kolovoza zbog rekonstrukcije Remetinečkog rotora koja će trajati do početka 2020., a tijekom koje će preko Save voziti izvanredna autobusna linija.
HDZ u priopćenju ističe da je rekonstrukcija Remetinečkog rotora nužan zahvat za odvijanje kvalitetnijeg i učinkovitijeg prometa te osiguranja održive mobilnosti, no ocjenjuju da će način na koji će radovi započeti i trajati stvoriti dodatne probleme na već ionako preopterećenim raskrižjima (Avenija Dubrovnik i Većeslava Holjevca te SR Njemačke i Avenija Dubrovnik) te preostalim mostovima koji povezuju Novi Zagreb sa središtem grada.
>> Za 300 milijuna kuna Bandićev kum obnavlja zagrebački rotor
Ocjenjuju da je najavljena obustava prometa s ponuđenim alternativama nedovoljno izučena i napravljena ishitreno, bez sagledavanja cjelokupne slike osjetljivog prometnog sustava Grada Zagreba što, upozoravaju, može imati dalekosežne neželjene posljedice na široki broj korisnika i gospodarstvo u cjelini.
Prebacivanje putnika na autobusne linije teško će se postići razina dosadašnje kvalitete usluge
Iz zagrebačkog HDZ-a ocjenjuju da će se prebacivanjem putnika na dodatne autobusne linije "koje bi trebale prometovati već ionako preopterećenim prometnicama", teško postići razina kvalitete usluge koju su građani do sada imali koristeći tramvajski prijevoz. To će, poručuju, neminovno dovesti do manje privlačnosti javnoga gradskog prijevoza i povećanja korištenja ostalih oblika prijevoza, a poglavito automobilskog.
Prebacivanjem putnika s tramvajskog na autobusni podsustav, cjelokupni javni prijevoz putnika iz Novog Zagreba odvijat će se preko postojeće cestovne infrastrukture na Jadranskom mostu, čime će se, upozoravaju, dodatno povećati prometno opterećenje na samom mostu i pristupnim cestama, a vrijeme putovanja putnika koji su dosada koristili tramvajski prijevoz biti će znatno produljeno, posebno u vršnim periodima.
Napominju da će osim kvalitete života građana koji žive i rade na području Novog Zagreba, povećana i učestalija prometna preopterećenja utjecati na gospodarsku aktivnost gospodarskih subjekata na području Novog Zagreba (Avenue Mall, Arena).
Stoga poručuju da bez kvalitetnog sagledavanja potreba građana i gospodarskih subjekata na području Novog Zagreba prije i tijekom privremene prometne regulacije te njihovog uključivanja u proces odlučivanja, nije moguće na adekvatan način ponuditi odgovarajuća alternativna rješenja.