Esej se više neće zasebno ocjenjivati na državnoj maturi, ni manje ni više već zbog loših rezultata maturanata.
Iako neki učenici smatraju kako esej nije pokazatelj njihova znanja, činjenica je da je 1000 eseja ove godine predano prazno.
"Napisati jedan tekst koji ima svoj početak, sredinu i kraj prema smjernicama, dakle vođen uz neki odlomak zaista nikome ne bi trebao biti problem", kazala je Nataša Kozmar Colnar, profesorica hrvatskog jezika iz Prve riječke hrvatske gimnazije, za Dnevnik.hr.
Minimum znanja
Iako je je to minimum i osnova znanja, čak 2655 pristupnika mature dobilo je negativnu ocjenu iz više razine hrvatskog jezika, a osnovnu razinu nije položilo njih 3278.
Ministrica Blaženka Divjak zbog svega navedenog je objasnila: "Potaknuti određenim primjerima koje smo imali ipak smo se odlučili da esej bude kao prvih osam godina dio ukupnog ispita hrvatskog jezika i da se na taj način vrednuje".
I dok će neki maturanti odahnuti, činjenica je da su mladi sve manje pismeni o čemu govore poražavajuće statistike.
Niti jedan ispit državne mature nije riješen 100 posto točno, a prosječna ocjena onih koji su ispit prošli je - dobar, što samo potvrđuje ono na što profesori upozoravaju, a to je slabo opće znanje učenika.
"Oni jednostavno ne traže riječi kojima bi objasnili svoje osjećaje i mislim da time osiromašuju sebe kako svoj rječnik tako i svoju pismenost", zaključila je Barbara Babić, profesorica hrvatskog jezika u OŠ Kastav.