Dok su oni koji su uočili mizernu razliku u redovitoj i akcijskoj cijeni robu razočarano vraćali, dio potrošača trpao je čokolade u košare., piše Glas Slavonije.
Takvih je primjera napretek, a kupci, ''zgnječeni'' sve većom besparicom lete prema 'tablama' s natpisom ''Akcija'' ne provjeravajući hoće li na njima uistinu značajnije uštedjeti ili ih je trgovac zapravo nadmudrio. Je li akcija od 20 lipa u našoj zakonskoj praksi uopće akcijska prodaja ili je posrijedi (legalno) zavaravanje potrošača?
U osječkom Savjetovalištu za potrošače pozivaju se na Zakon o zaštiti potrošača, no i podsjećaju na razlikovanje sniženja i akcijskih prodaja.
''Sniženja se obavljaju sezonski, u određenim razdobljima, kada se prodaju zalihe robe neprodane u sezoni, a cijena im se snižava u određenim postocima'' kaže u ime Savjetovališta Mira Brumerček Lukačević.
Akcija ili mudar trik trgovaca?
Je li akcijsko pojeftinjenje pojedinog proizvoda iskazano u lipama zakonsko pravo ili lukav način trgovca da privuče kupca, kroz definiciju o akcijskoj prodaji objasnila je pravnica Savjetovališta Dunja Mak.
''Prema čl. 19. Zakona o zaštiti potrošača, akcijska prodaja je prodaja određenih proizvoda u razdoblju ne dužem od 30 dana po cijeni koja je niža od cijene tog proizvoda u redovnoj prodaji'', kaže ona.
Prema toj definiciji, u teoriji, akcijska cijena, smanjena i za samo jednu lipu od redovne, udovoljava spomenutoj odredbi. No, nije pojeftinjenje u lipama jednako za primjerice čašicu jogurta ili kilogram mesa. I pravnica Mak upozorava na sagledavanje akcijskih cijena nižih u lipama od redovnih u širem kontekstu te navodi da se takvi slučajevi tada mogu promatrati kao primjeri – zavaravajuće poslovne praske.
http://www.glas-slavonije.hr/249906/4/I-za-lipu-niza-cijena-je-akcijska-no-to-je-i-zavaravanje-kupca