Zagrebačka uspinjača, najmanja žičana željeznica na svijetu, ide u temeljitu obnovu.
U tijeku je natječaj za odabir izvođača koji traje do 9. listopada, a iz ZET-a na naš upit kažu kako se nadaju potpisivanju ugovora do kraja ove godine.
Do tada, uspinjača će nastaviti s radom jer ima važeću dozvolu za rad te ispunjava sve zakonom propisane tehničke i sigurnosne preduvjete, poručuju iz ZET-a.
Obustava prometa na šest do 12 mjeseci
"Prema natječajnoj dokumentaciji, ugovor za revitalizaciju potpisat će se na razdoblje od 24 mjeseca po sistemu "ključ u ruke". On se sastoji od izrade idejnog i glavnog projekta, ishođenja potvrde glavnog projekta te nabave i proizvodnje opreme postrojenja uspinjače, a za to vrijeme će uspinjača prometovati.
Zatim slijede građevinski radovi (obnova trase, postaja, vijadukta), ugradnja opreme postrojenja (nove kabine, postrojenje), probni rad, ishođenje uporabne dozvole i Rješenja za njeno prometovanje te se očekuje kako bi obustava prometovanja trajala od šest do 12 mjeseci", kažu u ZET-u.
Uvjet je i da uspinjača zadrži sadašnji vanjski izgled.
"Na ovaj način će se osigurati da naša 'stara dama' bude obnovljena i modernizirana kako to i zaslužuje te da još dugo niz godina nastavi sigurno prometovati na veselje naših građana, kao i turista kojima je Uspinjača nezaobilazna točka u Zagrebu", dodaju.
Vrijednost projekta procjenjuje se na 7,2 milijuna eura, bez PDV-a.
Preko stotinjak vožnji dnevno
Uspinjača ujedno slovi kao najsigurnije prijevozno sredstvo ZET-a jer od njezinog otvorenja davne 1890. godine do danas nije zabilježena niti jedna nesreća ili ozljeda putnika.
To je impresivan podatak, pogotovo s obzirom na činjenicu da uspinjača prometuje svakoga dana od 6.30 do 21.50 sati, s polascima svakih deset minuta te dnevno obavi preko stotinjak vožnji stanara Gornjeg grada, učenika, građana, ali i turista, uključujući eventualne izvanredne vožnje.
Ovaj šarmantni zagrebački spomenik kulture redovito se pregledava i servisira, a samo prošle godine njome je prevezeno više od pola milijuna putnika.
Posljednja cjelovita obnova provedena je u razdoblju od 1969. do 1974. godine te je obnova Uspinjače nužna kako bi još puno godina mogla prevoziti sugrađane i turiste na udoban i siguran način, zaključuju u ZET-u.
Provedu li se radovi prema planu, Uspinjača bi u novom ruhu i u ponovnoj funkciji trebala zablistati na 135. godišnjicu svog osnivanja.