Obnova 'Stare dame' /

Zagreb će privremeno ostati bez najmanje žičane željeznice na svijetu: Vrijednost projekta procjenjuje se na 7,2 milijuna €

Image
Foto: Josip Novosel, Flash.hr

Uspinjača ujedno slovi kao najsigurnije prijevozno sredstvo ZET-a jer od njezinog otvorenja davne 1890. godine do danas nije zabilježena niti jedna nesreća ili ozljeda putnika

18.9.2023.
14:10
Josip Novosel, Flash.hr
VOYO logo

Zagrebačka uspinjača, najmanja žičana željeznica na svijetu, ide u temeljitu obnovu.

U tijeku je natječaj za odabir izvođača koji traje do 9. listopada, a iz ZET-a na naš upit kažu kako se nadaju potpisivanju ugovora do kraja ove godine.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Do tada, uspinjača će nastaviti s radom jer ima važeću dozvolu za rad te ispunjava sve zakonom propisane tehničke i sigurnosne preduvjete, poručuju iz ZET-a.

Image
OPET NEMA POSLA /

Pernar opet upao Tomaševiću na presicu s loptom u ruci: Ovaj put je doveo više ljudi, ali nije baš dobro prošao

Image
OPET NEMA POSLA /

Pernar opet upao Tomaševiću na presicu s loptom u ruci: Ovaj put je doveo više ljudi, ali nije baš dobro prošao

Obustava prometa na šest do 12 mjeseci

"Prema natječajnoj dokumentaciji, ugovor za revitalizaciju potpisat će se na razdoblje od 24 mjeseca po sistemu "ključ u ruke". On se sastoji od izrade idejnog i glavnog projekta, ishođenja potvrde glavnog projekta te nabave i proizvodnje opreme postrojenja uspinjače, a za to vrijeme će uspinjača prometovati.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zatim slijede građevinski radovi (obnova trase, postaja, vijadukta), ugradnja opreme postrojenja (nove kabine, postrojenje), probni rad, ishođenje uporabne dozvole i Rješenja za njeno prometovanje te se očekuje kako bi obustava prometovanja trajala od šest do 12 mjeseci", kažu u ZET-u.

Uvjet je i da uspinjača zadrži sadašnji vanjski izgled.

"Na ovaj način će se osigurati da naša 'stara dama' bude obnovljena i modernizirana kako to i zaslužuje te da još dugo niz godina nastavi sigurno prometovati na veselje naših građana, kao i turista kojima je Uspinjača nezaobilazna točka u Zagrebu", dodaju.

Vrijednost projekta procjenjuje se na 7,2 milijuna eura, bez PDV-a.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Preko stotinjak vožnji dnevno

Uspinjača ujedno slovi kao najsigurnije prijevozno sredstvo ZET-a jer od njezinog otvorenja davne 1890. godine do danas nije zabilježena niti jedna nesreća ili ozljeda putnika.

To je impresivan podatak, pogotovo s obzirom na činjenicu da uspinjača prometuje svakoga dana od 6.30 do 21.50 sati, s polascima svakih deset minuta te dnevno obavi preko stotinjak vožnji stanara Gornjeg grada, učenika, građana, ali i turista, uključujući eventualne izvanredne vožnje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ovaj šarmantni zagrebački spomenik kulture redovito se pregledava i servisira, a samo prošle godine njome je prevezeno više od pola milijuna putnika.

Posljednja cjelovita obnova provedena je u razdoblju od 1969. do 1974. godine te je obnova Uspinjače nužna kako bi još puno godina mogla prevoziti sugrađane i turiste na udoban i siguran način, zaključuju u ZET-u.

Provedu li se radovi prema planu, Uspinjača bi u novom ruhu i u ponovnoj funkciji trebala zablistati na 135. godišnjicu svog osnivanja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo