'MALA DRŽAVA ZA VELIKO GULJENJE' /

Vlasnica turističke agencije u Italiji: ‘Talijani više ne dolaze kao prije jer većina cijena u Hrvatskoj vrijeđa ljudsku inteligenciju'

Image
Foto: Dusko Marusic/Pixsell

Puno više Talijana odlazi na ljetovanje u Španjolsku, Grčku, Tursku ili ljetuju u samoj Italiji, jer su im jeftinije od Hrvatske, koja je postala jako skupa destinacija

24.8.2022.
23:31
Dusko Marusic/Pixsell
VOYO logo
VOYO logo

Velika većina cijena u Hrvatskoj vrijeđa ljudsku inteligenciju i to je najveći razlog zbog čega iz godine u godinu u Hrvatskoj ima sve manje talijanskih turista - kaže to Rea Karninčić, Boljanka koja već 30 godina živi i radi u Milanu, gdje je vlasnica turističke agencije "Solo Croazia".

Proteklih godina, preko njezine agencije u Hrvatsku je dolazilo na tisuće talijanskih turista, ali te su se brojke počele drastično smanjivati unatrag nekoliko godina. "U najboljim godinama u Hrvatsku bih znala dovesti i 10 tisuća talijanskih turista, a posljednjih nekoliko godina (i prije pojave covida) ta se brojka počela smanjivati. Sada ih ne dovodim više od dvije tisuće jer su cijene u Hrvatskoj, pogotovo ove godine, odletjele u nebo", kaže Karninčić za Slobodnu Dalmaciju.

"Razloge nedolaska talijanskih gostiju svakako treba potražiti i u lošijoj ekonomskoj situaciji u samoj Italiji, koja je gotovo na samom začelju po plaćama u EU-u. Zbog toga sada puno više Talijana odlazi na ljetovanje u Španjolsku, Grčku, Tursku ili ljetuju u samoj Italiji, jer su im jeftinije od Hrvatske, koja je postala jako skupa destinacija", kaže Karninčić.

Image
NA VIDIKU NIČEG DOBROG... /

Cijene su visoke kao nikad prije: Što potrošači mogu očekivati? Sve više proizvođača koristi podle trikove...

Image
NA VIDIKU NIČEG DOBROG... /

Cijene su visoke kao nikad prije: Što potrošači mogu očekivati? Sve više proizvođača koristi podle trikove...

U Napulju je cijena pizze upola manja nego u Hrvatskoj

U medijima je prije tjedan dana objavljena vijest da je u Hrvatskoj ove godine "samo" 82 tisuće talijanskih gostiju. "Prije, u nekim boljim godinama, u Hrvatsku je na godišnjoj razini dolazilo 1,2 milijuna Talijana, naravno najviše ljeti. Prije si ljeti u Hrvatskoj gotovo mogao čuti samo talijanski jezik, a sada od njega ni traga ni glasa. Talijani su bili četvrti po dolascima u Hrvatsku, iza Nijemaca, Austrijanaca i Slovenaca, a danas su daleko iza. Međutim, ne smijemo zaboraviti da su talijanski turisti najviše od svih gostiju trošili u izvanpansionskoj potrošnji. Nitko nije trošio kao oni, jer oni uvijek troše iznad svojih mogućnosti", kaže Karninčić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Visoke cijene su, kaže Karninčić, ipak presudile zašto je u Hrvatskoj sve manje talijanskih turista. "Recimo, pizza Margarita u Napulju, gdje se rade najbolje pizze, košta između pet i šest eura (37,5 do 45 kuna). U Hrvatskoj je njezina cijena najmanje 10 eura, a ima i mjesta gdje košta i do 100 kuna (Slobodna je kontaktirala poznatu splitsku pizzeriju i rekli su im da je cijena Margarite 75 kuna). Dalje, Aperol Spritz u Veneciji košta 3,5 eura, a u Hrvatskoj 10 eura. Kako? Nabavna cijena je svugdje ista, odnosno približno ista. Zašto onda u Hrvatskoj nešto košta dva ili tri puta više nego u Italiji ili nekoj drugoj državi?", pita se Karninčić.

'Mala država za veliko guljenje'

Hrvati, s druge strane, rado odlaze u Italiju. "Pa naravno, kad im je izvanpansionska potrošnja jeftinija nego u Hrvatskoj. Ručkovi, večere, izleti, transferi, sve to puno manje košta nego u Hrvatskoj. Pa Talijan u Hrvatskoj više plati trajekt za sebe, obitelj i automobil ili prijevoz s aerodroma nego što plaća smještaj. Transport je užasno skup, a to u ostalim državama nije tako", smatra Karninčić.

Talijani su nas pročitali i postali su svjesni da smo postali "mala država za veliko guljenje", samo moramo držati palčeve da ovi drugi koji ljeti dolaze u Hrvatsku to ne spoznaju i da ne otkriju jeftinije destinacije koje također nude more i sunce, zaključuje Slobodna Dalmacija.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
ksw
NE PROPUSTI 21. VELJAČE!
VOYO logo
Još iz rubrike
Još iz rubrike