Tihi, pouzdani, nema točenja goriva /

Ubrzo utrka za državnih 130 milijuna za električne aute. Dojmovi vozača: 'S tim autom uštedio sam još jedan'

Sve je to super. Samo, prošle godine sav novac se razgrabio za samo pet sati. Pa su ljudima takva kola još uvijek skupa. A tek infrastruktura u RH...

23.6.2022.
7:30
VOYO logo

Umjesto na benzin, država želi da se vozimo na struju. Već u ponedjeljak kreće novi krug prijava za subvencioniranje kupnje električnih i hibridnih vozila, a država je svakome tko se odluči na takav potez, voljna dati do 70 tisuća kuna. Procedura je jednostavna i brza, a novac na račun stiže u roku od 30 dana. Detalje ima Marko Šiklić.

Država je dala 70.000 kuna, a 220.000 on. S jednim punjenjem baterije može proći više od 400 kilometara. Za sada, električne automobile voze rijetki, ali u budućnosti će svi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
JAVNI POZIV FONDA /

Od 2035. na tržištu samo električni automobili: 103,3 milijuna kuna rezervirano je za one koji ih kupuju sada

Image
JAVNI POZIV FONDA /

Od 2035. na tržištu samo električni automobili: 103,3 milijuna kuna rezervirano je za one koji ih kupuju sada

Robert Pašičko iz Zagreba: "Manji auti s poticajem već od 100 tisuća kuna se mogu dobiti, to je cijena za koju ne možeš niti benzinca niti dizel naći za tu cijenu. Veći auti, ovi koji imaju veću bateriju, oni su nešto skuplji, no međutim kasnije se to vrati kroz manju cijenu energije."

Računica je jasna. Robert je samo na gorivu u godini dana uštedio 4 i pol tisuće eura. Prilika za kupnju otvara se i ove godine. Subvencije države su spremne, na raspolaganju je nešto više od 103 milijuna kuna. Prijave kreću u ponedjeljak.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tin Koren, tajnik Udruge Strujni krug: "Fond subvencionira do 40 posto vrijednosti vozila ili maksimalno 70 tisuća kuna. Ako imate vozilo do mislim 175 tisuća kuna, onda će vam se sufinancirati 40 posto vrijednosti vozila, a ako imate vozilo koje je skuplje od 175 tisuća kuna, onda ćete dobiti poticaj od 70 tisuća kuna."

Postupak prijave je jednostavan, a uz poticaje je moguće kupiti jedno vozilo koje ne smijete prodati najmanje dvije godine. Najprodavaniji električni model u Europi – Tesla.

Igor Kolovrat, stručnjak za e-mobilnost: "Konkretno ovo vozilo koje sam doveo, ima 300 tisuća kilometara i ima oko 500 konja i sad ako to usporedite s ekvivalentom fosilnim, od recimo 120 konja i benzincem, 66 tisuća eura je ušteda ako računamo da je prosječna potrošnja 15 litara i cijena goriva od 10 kuna. Dakle, ja sam samo na benzinu s ovim autom uštedio još jedno vozilo."

Volkswagen je najavio da od 2035. više neće prodavati benzince u Europi. Za 7 godina potpuno na struju prelazi i Mercedes. Na razini Europske unije svi benzinci i dizelaši odlaze u povijest 2035. godine.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Rajko Horvat, profesor na Fakultetu prometnih znanosti Sveučilišta u Zagrebu: "Na žalost, ako se ne uskladi cijena i ako će biti ovakva razlika, zasigurno električna vozila u Hrvatskoj neće imati budućnost."

Osim cijene struje, muku vozačima zadaju i punionice kojih je u zemlji više od 1200. Kolovrat je dodao: "U Hrvatskoj ima već sad problem, imamo jako velik broj punjača, ali njih 50 posto nije u funkciji. Recimo Grad Zagreb u zadnje tri godine nije postavio niti jedan punjač, a postavili su 3 DC punjača od kojih samo jedan radi, i to na pola."

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Unatoč lošoj infrastrukturi, i ove će godine borba za državne potpore biti jednako intenzivna kao i prošle – kada je sav iznos razgrabljen u manje od 5 sati.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo