HEP počinje naplaćivati /

Nema više džabe! Za električne automobile prestaje besplatna vožnja: Direkt istražuje je li struju ipak još uvijek jeftinije od goriva

Broj električnih automobila lani se povećao za dvostruko pa ih je sada nešto više od tri tisuće

26.1.2022.
8:00
VOYO logo

Sve što je lijepo kratko traje, a trajalo je tri godina sada džabe neće voziti ni oni barem ne po autoputu. Osim cestarine, do mora će morati plaćati i električno gorivo.

Punionice na odmaralištu Lučko više neće biti besplatne. Električnu struju za svoje automobili od sada ćete plaćati. I tako će biti na 46 punionica.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Cijena struje ovisi o snazi i brzini punjenja. Ultrabrzo je ultra skupo 5 kuna. Na priključcima slabije snage od 22 do 50 kilovata struja košta 3,5 kuna/kw. Prema HEP-ovoj računici onda je 100 kilometara 70 kuna. Dovoljno za put primjerice od Zadra do Šibenika.

Image
provjerite svoj na popisu /

Veliko europsko istraživanje: Koji su automobili najkvalitetniji, a koji su najčešće u servisima?!

Image
provjerite svoj na popisu /

Veliko europsko istraživanje: Koji su automobili najkvalitetniji, a koji su najčešće u servisima?!

Cijena se opasno približila onoj goriva. "Ako to usporedimo s dizel gorivom to je onda 80-ak kuna", tvrdi Josip Lebegner, voditelj odjela za e-mobilnost u HEP-u.

Ako ste na kraćem putovanju, najjeftinije je kućno putovanje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Svaka je utičnica jedan punjač, kod kuće je cijena kunu, kunu i nešto pa kad usporedimo s ovime, ispada da je kod kuće tri puta jeftinije", kaže Lebegner.

Besplatno nema ni u ostatku Europe. I neka se naplaćuju, kaže stručnjak za električne automobile Igor Kolovrat, ali to je preskupo. I upozorava da su to dva koraka unatrag.

"Ne može to biti besplatno i nitko to ne očekuje ali zašto mora biti deset puta skuplje nego u drugim državama europske unije. Ne moramo se uspoređivati uvijek s Njemačkom, u Nizozemskoj je jeftinije 6 centi ovo najsporije od 20 kilovata", rekao je Kolovrat.

Kolovrat HEP-u zamjera i to što i ako želite napuniti auto ne možete svugdje, jer na nekim mjestima punjači ne rade.

Godine 2019. na hrvatskim cestama bilo je 1343 električnih auta, a lani gužva. Tri tisuće takvih vozila. No, to je puno manje od onoga što se vozi po ostatku Europe.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Hrvatsko tržište automobila inače je bilo jako tradicionalno ustrojeno i teško, kao i u nekim drugim stvarima mijenjamo svoje navike. Teško prihvaćamo nove proizvode i nove tehnologije. Ovo će sigurno biti kamen spoticanja za daljnje širenje elektro mobilnosti u Hrvatskoj, ali ako se nastavi sa subvencijama ljudi će se vjerojatno u jednoj mjeri i dalje odlučivati na električne automobile", objašnjava Kristijan Tićak, glavni urednik časopisa Auto, motor i sport.

Još nismo svladali električne automobile, a već nam stižu i oni kojima vozači ni punionice ni gorivo nisu potrebni - leteći. Pa tko zna kakve nam brige s njima slijede. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo
Još iz rubrike