Još prošlog tjedna na cesti, sada pod budnim okom Carine. Vozila kojima su se prevozili korisnici Ubera - prošlog su petka zapljenjena! I otad su pod ključem carinskog dvorišta na Bregani!
"Osobe koje su bile predmet nadzora obavljale su taksi prijevoz, a da nisu ispunjavale osnovne kriterije za obavljanje taksi prijevoza, to znači da su obavljale djelatnost za koju nisu bile registrirane", objašnjava viši inspektor u Službi za mobilne jedinice Sektora za nadzor Carinske uprave Predrag Juratovac.
Taksi prijevozom u Zagrebu može se baviti onaj s dozvolom grada - a za to je uvjet licenca! U Uberu tvrde svi vozači imaju licence i registrirani su za prijevoz putnika! A do dozvola ne mogu jer ih grad ne izdaje do 2017. No tvrde - vozači koji koriste Uber - ionako nisu taksisti.
"Oni se ne bave taksi prijevozom! Ne stoje na stajalištima, ne zaustavlja ih se rukom, ne voze preko tračnica. Registrirani su za prijevoz putnika, ali riječ je o najmu vozila s vozačem", uvjerava Loic Amado iz Ubera.
"Ne, koliko ja poznajem Zakon o prijevozu, to se ne može tretirati nekakvom drugačijom djelatnošću jer to sve ima obilježja auto taksi prijevoza", odgovara voditelj Odsjeka za javni gradski, cestovni i autotaksi prijevoz Dubravko Mahović.
Jasan je odgovor gradskog ureda za promet, a stvar se dodatno komplicira jer u tom istom Uredu objašnjavaju i da postojeći taksisti već imaju dogovorene cijene, pa bi, ako žele zarađivati i putem Ubera - morali zatražiti njihovu prilagodbu, a takav zahtjev u Uredu još nisu dobili.
"Ne, ne, kod nas se registriraju cijene, odnosno zahtjev za novim cjenicima se registrira kod nas. A Uber opet radi u Hrvatskoj? Pretpostavljam da je to razlog zašto je carinska uprava izašla na teren", kaže Mahović.
Anonimna prijava Carini navodno je stigla od konkurencije. U udruženju Radio taxi to nisu potvrdili, no ni demantirali, a o Uberu nemaju niti jednu lijepu riječ.
"Uberu po ovome treba apsolutno zabraniti da nikad više ne dođe u RH jer ju je prevario u startu", kaže predsjednik Udruženja Radio Taxi Zagreb Jozo Kovačević.
Dok ih konukrencija ne voli, grad u kojem rade - ne razumije njihov poslovni model, a Carina istražuje - u Uberu se hvale rastom - i vozača i putnika!
"Otvoreni smo za sastanak sa Carinom koji smo zatražili, a da se ovakvo što više ne ponovi. Vrlo je važno da iza naših vozača stojim 100 posto", poručuje Amado.
Zbog problema s Carinom - nisu nimalo uplašeni, dapače - najavljuju širenje i nove usluge - Uber brod, helikopter, pa čak i Uber hidroavion!