Prije krize mjesečno se u Hrvatskoj zaplijenilo 20-ak vozila, dok se ovioh dana taj broj udvostručio.
''Točne brojke o tome koliko se vozila oduzima zbog nemogućnosti otplate kredita ili leasinga teško je definirati jer mnoge leasing kuće rade s više autosalona po pitanju zaprimanja i same kasnije prodaje oduzetih vozila. U TRCZ-u je taj broj varirao iz mjeseca u mjesec, ali se u prosjeku kretao oko četrdeset vozila'', rekao je Hrvoje Grancarić, voditelj TRCZ-ova centra u Sesvetama.
Očekivano, piše Business.hr bez vozila najčešće su ostajali oni koji su preoptimistično zakoračili u visoku klasu pa je najviše zapljena marki poput Mercedesa, BMW-a, Audija, Lexusa, Hondi i Alfa Romea.
Mnogo manje ima automobila niže klase, poput Renault Clija ili Fiat Punta, jer, objašnjavaju u TRCZ-u, njihovi vlasnici unatoč krizi i rezanju plaća uspijevaju sakupiti iznose za otplatu anuiteta.
''Što se samih vozila tiče zastupljene su sve klase vozila od malih gradskih vozila do vozila više i visoke klase. Naravno da su tu najmanje zastupljena vozila za koja rata ne prelazi iznos od 1300 do 1500 kuna'', rekao je Grancarić.
TRCZ godišnje organizira četiri do pet aukcija na kojima se prodaju zaplijenjeni automobili, a interesa ne manjka.
''Većina tih vozila još ima garanciju, a ona koja nemaju imaju uredno ovjerenu servisnu knjižicu. Kupci su postali svjesni činjenice da se prilikom kupnje novog vozila samim izlaskom iz salona gubi oko 30 posto njegove vrijednosti. Gubitka kod izlaska s rabljenim automobilom iz salona nema, što kupci iz dana u dan sve više prepoznaju'', komentirao je Grancarić.
Automobili oduzeti neplatišama zbog dobrog stanja i uredne servisne knjižice postali su najtraženija roba među kupcima rabljenih automobila i gotovo su uništili posao uvoza polovnih automobila iz inozemstva.
Vlasnik autosalona Klarić, Slavko Klarić iz Sesveta, rekao nam je kako im je nakon kolovoza prošle godine, kad je Vlada dvostruko povećala trošarine na uvoz rabljenih automobila starih do godine dana, prodaja dodatno pala, a posao gotovo uništen.
Prethodni članak:
arti-201005250595006