Sve više Hrvata priključuje se kolektivnoj tužbi protiv automobilskog diva, Volkswagena. To je do sada najveća kolektivna tužba u Europi u kojoj će se dokazivati kako je auto-gigant manipulirao softverom za emitiranje štetnih plinova dizelskih motora.
Dokazivat će se lažno prikazivanje manje emisije štetnih plinova
Hrvatske građane uključenje u tužbu neće koštati ništa, a rok za prijavu oštećenog vozila istječe za dva tjedna. Afera Dieselgate dobila je europski nastavak. Udruga za zaštitu potrošača iz Njemačke, pokrenula je kolektivnu tužbu protiv Volkswagena u koju se mogu uključiti vlasnici vozila iz cijele Europe.
''Upisuju se potrošači u registar kolektivne tužbe koja se upisuje u registar pri Ministarstvu pravosuđa Njemačke koji se zatvara 29. rujna i 30. rujna kreće prvo ročište u tom velikom predmetu'', rekla je za RTL Danas odvjetnica Sandra Budimir.
Tužbom će se dokazivati kako je Volkswagen u dizel motore postavljao sofvere koji su lažno prikazivali manje emisije štetnih plinova.
''Potrošači mogu tražiti naknadu štete na temelju manipulativnog softvera bez obzira ako je softver u međuvremenu bio ažuriran u ovlaštenom servisu. Pozivam ih da ostvare svoje pravo jer to nije nitko učinio ovdje u Hrvatskoj, da znaju da mogu to i oni sami'', dodaje Budimir.
Sporni softver može se popraviti
Ministarstvo zaštite okoliša i energetike osnovalo je 2015. Povjerenstvo za utvrđivanje povrede prava, te su vlasnici vozila dobili priliku u ovlaštenom servisu popraviti sporni softver. Ministarstvo o Volkswagen vozilima Troškove za izvršenje potrebnih mjera snosi Volkswagen Grupa i potpuno je besplatno za vlasnike vozila. Uklanjanje nedostataka je bila mogućnost za vlasnike vozila, ne i obveza, te joj je do sada pristupilo oko 61% vlasnika.
I dok se u Hrvatskoj građani sami moraju organizirati, ostatak svijeta aktivno radi na naplati štete. Sve je krenulo u Americi 2015. godine kada je Volkswagen morao isplatiti 16 milijardi dolara. U Australiji, gdje količina spornih vozila prelazi 100 tisuća, kolektivna tužba mogla bi značiti pozamašne isplate.
Aferom zahvaćeno čak 11 milijuna dizel vozila
Odvjetnik Julian Schimmel prokomentirao je da ''ako sud odobri, naknada štete za oštećene vlasnike mogla bi iznositi najmanje 87 milijuna australskih dolara. Ta bi brojka mogla rasti do 127 milijuna dolara, ovisno o broju oštećenika''.
Ovom je aferom zahvaćeno čak 11 milijuna dizel vozila Volkswagena, Škode, Audija i Seata, proizvedenih nakon 2008. godine. U Hrvatskoj je takvih vozila između 20 i 60 tisuća, a za sada se kolektivnoj tužbi priključilo nekoliko stotina hrvatskih građana.