"Kamo te vodi uspinjača?" - samo je dio onoga što je u kratkom posjetu Zagrebu moglo vidjeti i doznati 46-ero predstavnika američkih turoperatora.
Za svoj godišnji sastanak izvan zemlje, članovi Udruženja američkih turističkih agencija odabrali su upravo Hrvatsku.
"Ljepota i jednostavnost ove zemlje oduševljavaju. Svaki grad ima svoj šarm. Ljudi su ljubazni, a hrana odlična", kazala je turistička agentica Carol Dompulos.
Nakon što su posjetili Dubrovnik, došli su se uvjeriti i u ljepote glavnog grada.
"Već imamo ture po Dalmaciji, ali sada smo došli vidjeti možemo li ih organizirati i u unutrašnjosti", dodaje turistički agent John Stecnic.
Zagrebačka turistička zajednica napravila je pak sve da američkoj delegaciji pokaže sve ljepote metropole i objasni im pozadinu turističkih atrakcija poput Kamenitih vrata jer iz SAD-a dolazi sve više turista.
"Prošle godine smo imali oko 115 tisuća noćenja i preko 50 tisuća dolazaka gostiju iz SAD-a. I ono što je još važnije da je uzlazni trend izrazito izražen", poručuje voditelj Kongresnog ureda TZ Grada Zagreba Zlatan Muftić.
Amerikanci su viđenim zadovoljni.
"Ostala sam iznenađena raznovrsnošću arhitekture, ljudi", kazala je turistička agentica Marie Stecnic.
"Ovo je bolje i od Dubrovnika", dodaje Dompulos.
Američki gosti obići će i Istru.
"Ovo odredište ima sve elemente da postane veliko na tržištu SAD-a. Volimo povijest, kulturu i sigurne destinacije, a ovdje imate sve te elemente. Uz to, ljudi jako dobro govore engleski", smatra Terry L. Dale, predsjednik udruženja turoperatora SAD-a.
Turističke agencije u SAD-u Hrvatsku su proglasile trećim najperspektivnijim novim tržištem u cijelom svijetu.