ZAVARAVAJUĆE? /

Trgovci 'muljaju' na sniženjima, a zakon im ide u korist: 'Kupci to mogu doživljavati kao prijevaru'

Image
Foto: Thinckstok

U prethodnom Zakonu o zaštiti potrošača bilo navedeno kako prodavač, ako oglašava sniženje do, primjerice, 60 posto, za taj najveći iznos mora spustiti cijenu minimalno petini artikala u trgovini, novim propisima se to ne uvjetuje

12.1.2018.
13:53
Thinckstok
VOYO logo

Siječanjska sniženja prava su prilika za kupnju, recimo, kaputa ili čizama po upola manjoj cijeni, no ove godine se na izlozima oglašavaju sniženja i do 70 posto. Radi se tome da kupci u trgovini jedva mogu pronaći tri artikla koja su na tom maksimalnom popustu, a najveći je apsurd to da ni relativno novi zakonski propisi ne prepoznaju ovakvo ponašanje trgovaca kao zavaravajuće oglašavanje, piše Slobodna Dalmacija.

U prethodnom Zakonu o zaštiti potrošača bilo navedeno kako prodavač, ako oglašava sniženje do, primjerice, 60 posto, za taj najveći iznos mora spustiti cijenu minimalno petini artikala u trgovini, a novim propisima se to ne uvjetuje. Koncem 2015. godine usvojene su zakonske izmjene u koje nije ugrađena spomenuta stavka, što ide u korist trgovačkog lobija, a nauštrb potrošača.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Vlado Biljarski, voditelj splitskog Savjetovališta za zaštitu potrošača, kazao je za Slobodnu Dalmaciju kako shvaća da kupci sniženja mogu doživjeti kao prijevaru te da zakonodavac nije išao trgovcima na ruku samo u ovom slučaju. 

"Oni, naime, mogu oglasiti akcijsku prodaju a da uopće ne navedu vrijeme trajanja. Do izmjene Zakona o zaštiti potrošača bili su, naime, dužni napisati krajni datum akcije koja nije smjela trajati dulje od 30 dana.

U aktualnom se Zakonu to nigdje ne spominje, samo se postavlja definicija akcijske prodaje tijekom koje se proizvodi prodaju po cijenama nižima od onih u redovnoj prodaji. I ne samo to, zakonodavac je dopustio trgovcu da u okviru posebnih oblika prodaje koji traju kraće od tri dana, dakle, ne samo akcija, već i rasprodaja i sezonskih sniženja, na proizvodu ne mora istaknuti redovnu i nižu cijenu, već samo akcijsku", kazao je Biljarski.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Iz Tržišne inspekcije pri Ministarstvu gospodarstva poručuju kako njihovi tržišni inspektori provode ciljane akcijske inspekcijske nadozre koji će trajati do kraja mjeseca i koje će se, po potrebi, nastaviti u veljači.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
FNC 20 PROPUŠTENE
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo