Siječanjska sniženja prava su prilika za kupnju, recimo, kaputa ili čizama po upola manjoj cijeni, no ove godine se na izlozima oglašavaju sniženja i do 70 posto. Radi se tome da kupci u trgovini jedva mogu pronaći tri artikla koja su na tom maksimalnom popustu, a najveći je apsurd to da ni relativno novi zakonski propisi ne prepoznaju ovakvo ponašanje trgovaca kao zavaravajuće oglašavanje, piše Slobodna Dalmacija.
U prethodnom Zakonu o zaštiti potrošača bilo navedeno kako prodavač, ako oglašava sniženje do, primjerice, 60 posto, za taj najveći iznos mora spustiti cijenu minimalno petini artikala u trgovini, a novim propisima se to ne uvjetuje. Koncem 2015. godine usvojene su zakonske izmjene u koje nije ugrađena spomenuta stavka, što ide u korist trgovačkog lobija, a nauštrb potrošača.
Vlado Biljarski, voditelj splitskog Savjetovališta za zaštitu potrošača, kazao je za Slobodnu Dalmaciju kako shvaća da kupci sniženja mogu doživjeti kao prijevaru te da zakonodavac nije išao trgovcima na ruku samo u ovom slučaju.
"Oni, naime, mogu oglasiti akcijsku prodaju a da uopće ne navedu
vrijeme trajanja. Do izmjene Zakona o zaštiti potrošača bili su,
naime, dužni napisati krajni datum akcije koja nije smjela
trajati dulje od 30 dana.
U aktualnom se Zakonu to nigdje ne spominje, samo se postavlja
definicija akcijske prodaje tijekom koje se proizvodi prodaju po
cijenama nižima od onih u redovnoj prodaji. I ne samo to,
zakonodavac je dopustio trgovcu da u okviru posebnih oblika
prodaje koji traju kraće od tri dana, dakle, ne samo akcija, već
i rasprodaja i sezonskih sniženja, na proizvodu ne mora istaknuti
redovnu i nižu cijenu, već samo akcijsku", kazao je Biljarski.
Iz Tržišne inspekcije pri Ministarstvu gospodarstva poručuju kako njihovi tržišni inspektori provode ciljane akcijske inspekcijske nadozre koji će trajati do kraja mjeseca i koje će se, po potrebi, nastaviti u veljači.