Grad Zagreb će na koncesijama za tri atraktivne lokacije u Zagrebu - Tomislavovu i Strossmayerovu trgu te Zrinjevcu, tijekom 43 dana Adventa za 67 kućica uprihoditi više od milijun kuna, piše u ponedjeljak Jutarnji list.
Ove je godine iznajmljivanje kućica u najstrožem centru, i to na lokacijama kao što su pod satom na Trgu bana Josipa Jelačića i na Cvjetnom trgu između Bonite i dućana Benetton, na natječajima postiglo, kako neslužbeno doznajemo, vrtoglave cijene, i to navodno od 300 tisuća kuna za jednu od tih lokacija.
To je, naime, mnogo više od oko 700 tisuća kuna koliko je Grad ostvario 2019. godine za iznajmljivanje 228 kućica diljem cijelog užeg centra dok ga je vodio pokojni gradonačelnik Milan Bandić. Iako je prvi Advent pod novim gradonačelnikom Tomislavom Tomaševićem, 2021. godine, bio skroman, onaj koji je pred nama trebao bi, sudeći prema natječajima za kućice i koncesije, nalikovati na one iz Bandićeva doba, ali i sa znatno većim prihodom za Grad Zagreb te korektnijom podjelom kućica i lokacija.
Postupak dodjele kućica i lokacija ove godine nije išao po babi i stričevima, nego su ljetos bili raspisani natječaji. Neki od njih ovih će se dana morati ponoviti jer kandidati, kako poručuju iz Grada, nisu ispunili uvjete.
Zanimalo nas je tko je dobio koncesije za tri lokacije koje su se proteklih godina pokazale kao najatraktivnije, a koje su se našle u središtu afere 2021. godine kad je uhićen Denis Mohenski, u medijima prozvan "kraljem Adventa", no Jutarnji je doznao da se na njima nije puno toga promijenilo, osim što više nema tvrtke Demo Rebus d.o.o. Ta tvrtka Denisa Mohenskog prijašnjih je godina raspolagala najvećim brojem kućica, no u međuvremenu je promijenila naziv i vlasnika.
Posljednje se zvala Mirza Rebus d.o.o., ali i ta je otišla u stečaj te je u travnju ove godine izbrisana iz sudskog registra. Ta je tvrtka, podsjetimo, 2019. godine za 50 lokacija, kako se tada pisalo, Gradu platila oko 300 tisuća kuna, a kućice je davala u podnajam po cijenama od 35 tisuća kuna bez PDV-a pa sve do 80-ak tisuća kuna, također bez PDV-a.
No, na Zrinjevcu, Tomislavcu i Strossmayerovu trgu i ove su godine koncesije dodijeljene agencijama koje su na tim lokacijama predvodile priču i 2019.: tvrtka Kokoš ili jaje d.o.o., koja se prijašnjih godina povezivala sa sinom Duška Ljuštine, opet je dobila koncesiju za Strossmayerov trg, a Katapult promocija izabrana je za druge dvije lokacije, Zrinjevac i Tomislavac. Novinari Jutarnjeg pokušali su doći do Ljuštine, ali nije odgovarao na pozive. Ni iz Katapult promocije nije stigao povratni odgovor, piše novinarka Jutarnjeg lista Vanja Nazirović.