Na nedavnim predsjedničkim izborima u Hrvatskoj, osmero kandidata natjecalo se za titulu čelnog čovjeka Hrvatske. Ukupno su prijavili da su za svoje kampanje potrošili 2.186.095 eura. Iako su svi kandidati imali različite visine troškova kampanje, najviše u potrošili Zoran Milanović i Dragan Primorac koji su odmjerili snage u drugom krugu izbora, javlja GONG.
Troškovi kampanja
Među svim kandidatima koji su sudjelovali na izborima, najviše je na kampanju potrošio Dragan Primorac, koji je prijavio iznos od 1.248.769 eura. Ovaj iznos gotovo je tri puta veći od onog koji je prijavio Zoran Milanović, koji je na svoju kampanju potrošio 445.439 eura. Uzimajući u obzir sve kandidate, potrošnja za kampanje raspodijeljena je ovako:
- Dragan Primorac: 1.248.769 eura
- Zoran Milanović: 445.439 eura
- Ivana Kekin: 146.472 eura
- Niko Tokić Kartelo: 109.121 eura
- Marija Selak Raspudić: 108.674 eura
- Branka Lozo: 55.651 eura
- Tomislav Jonjić: 48.536 eura
- Miro Bulj: 23.433 eura
Oglašavanje u medijiima i na društvenim mrežama
U najvećoj mjeri, Primorčevi troškovi pripadaju medijskom oglašavanju na koje je potrošio 421.758 eura, što je 86 posto ukupnih troškova za medijsko oglašavanje svih kandidata. Sljedeći najskuplji trošak medijskog oglašavanja bio je kod Ivane Kekin, koja je potrošila 46.972 eura, dok su svi ostali kandidati pojedinačno potrošili manje od 10.000 eura na ovu vrstu oglašavanja.
Oglašavanje na društvenim mrežama postalo je neizostavan dio političkih kampanja, a Primorac je i tu također potrošio najveći iznos. Na oglašavanje na društvenim mrežama potrošio je 133.975 eura, dok je Milanović za isti cilj prijavio iznos od 93.801 eura. Ivana Kekin nije ušla u drugi krug, a potrošila je 23.500 eura, Miro Bulj – 6.269 eura, Niko Tokić Kartelo – 3.595 eura, a Marija Selak Raspudić – 2.225 eura. Zanimljivo je da su kandidati Branka Lozo i Tomislav Jonjić prijavili da za oglašavanje na društvenim mrežama nisu potrošili ništa.
Donacije kandidatima
Kandidati na izborima dobili su ukupno 625.088 eura donacija. Najveći iznos donacija prijavio je Dragan Primorac on je dobio 391.826 eura. Ovaj iznos čini više od polovice ukupnih donacija svih kandidata.
Od ukupno šest donacija koje iznose 10.000 eura ili više, pet ih je bilo uplaćeno na Primorčev račun. Među njima, najznačajnija je donacija od 20.000 eura koju je uputila tvrtka Radnik d.d. iz Križevaca, poznat donator HDZ-a. Također, Bistra d.o.o., građevinska tvrtka koja je dobila državnu potporu u iznosu od 4,9 milijuna eura za obnovu privatnog hotela, donirala je Primorčevoj kampanji 10.000 eura.
Ostale veće donacije Primorcu dolaze od tvrtki kao što su Agro-steel d.o.o., Hidroing d.o.o., i Hidroregulacija d.o.o., koje su uplatile po 10.000 eura. Također, donaciju od 2.000 eura uplatio je i predsjednik Vlade Andrej Plenković.
Marija Selak Raspudić prijavila je donacije u ukupnom iznosu od 74.878 eura, od kojih je 10.000 eura donirala tvrtka Marea Alta d.o.o., hotelijera Petra Ćorluke. Osim toga, donaciju od 1.000 eura uplatila je i osoba koja je u medijima prepoznata kao Vinko Kojundžić, bivši IT stručnjak i suradnik bivšeg ministra zdravstva Vilija Beroša. Kojundžić je donirao dodatnih 3.025 eura kroz svoju tvrtku Post nomine d.o.o.
Zoran Milanović je prijavio donacije u iznosu od 16.209 eura, a najveće donacije od po 3.981 eura stigle su od Kristijana Bodrožića, mladog političara iz SPD-a u Njemačkoj, te Stefana Vlahovića, počasnog konzula Hrvatske u Kalinjingradu u Rusiji.
Ivana Kekin, koja je imala najviše donacija u brojčanom smislu, prijavila je ukupno 1.403 donacija, ali većina njih bile su donacije manje od 100 eura. Ukupni iznos donacija koje je prijavila iznosio je 41.926 eura.
Niko Tokić Kartelo je prijavio donacije u iznosu od 39.660 eura. Tomislav Jonjić prijavio ukupno 45.704 eura, a njegov najveći donator bila je tvrtka Importane d.o.o., koja je uplatila 5.000 eura. Donacije za Jonjića stigle su i od Markice Rebića, bivšeg pomoćnika ministra obrane i jednog od ključnih operativaca u obavještajnoj zajednici 1990-ih.
Branka Lozo, koja je bila kandidatkinja stranke DOMiNO, prijavila je donaciju u iznosu od 10.743 eura od tvrtke Filir d.o.o., čiji je vlasnik Mario Radić, predsjednik iste stranke. Iako se navodi da je riječ o donaciji u obliku usluga, iznos je i dalje značajan za kampanju.
Miro Bulj od svi je kandidata skupio najmanje donacija ukupno 2.951 eura.
POGLEDAJTE VIDEO: Kreće neslužbena kampanja za lokalne izbore, Puljak: 'Nevolja i nesreća neće više nikad na nas'