O najnovijem slučaju vršnjačkog nasilja koji se dogodio u Osnovnoj školi Jelkovac kada je devetogodišnjak davio svog kolegu iz razreda razgovarali smo sa stručnjakinjom za vršnjačko nasilje, psihologinjom Anjom Dejanović Šagatin.
Na pitanje, zašto stružne službe zapinju, odgovara: "Zapravo se često događa da bullying tako dugo traje zato što obično krene s nekim sitnim i onda se postepeno pogoršavaju i pojačavaju ti oblici maltretiranja među učenicima. Tako da katkad se događa da službe reagiraju, onda ima ovaj jedan dio da pedagoške mjere su vezane za školsku godinu, tako da se nekako od svake školske godine počinje ispočetka."
Nastavlja o tome kako pomoći napadnutoj djeci.
"Prvo je zapravo identificirati točno što se događa i zaštiti dijete u smislu vrlo jasnih posljedica prema djeci koja to rade i s druge strane jasne poruke da to nije u redu da se ne smije ponavljati iz zaštite prema djetetu. Drugi je dio da treba jačati na razvoju komunikacijskih i socijalnih vještina kod djeteta koje je žrtva nasilja, što im je dosta korisno i nekako većina njih zbog toga lakše i dođu na metu", kaže ova stručnjakinja.
No tu je i druga strana, dijete koje je nasilno i koje također treba pomoć pa progovara što i tu napraviti: "Jedan dio je da je nužno, sad nije važno da li dijete ima poteškoće u razvoju ili u tom smislu nema neke dijagnoze ili stanja, dakle nužno je kod djeteta razvijati ovu moralnu svijest da nasilje nije rješenje i raditi s njim."