Turizam se ove godine popravio, no pitanje je jesu li svi ti silni turisti dovoljni da naše ugostiteljstvo ispliva iz teške situacije u koju je zapalo nakon propisane karantene 2020.
"Naravno da ne može jer nisu svi ugostitelji u istom položaju", rekao je za Slobodnu Dalmaciju Ivo Vrdoljak, vlasnik splitskog restorana "Zrno Soli". Jedno je poslovati na Jadranu, a nešto sasvim drugo u unutrašnjosti Hrvatske, kaže on.
"Budimo iskreni, i prije pandemije postojali su ugostitelji koji su mogli preživjeti cijelu godinu od onoga što bi zaradili za vrijeme sezone, no radilo se o uistinu malom broju ljudi", govori Vrdoljak.
Otvaranje će pomoći poslovanju
Vrdoljak smatra da ako je ministar Božinović poručio da će vlasnici kafića uskoro moći pružati usluge i u zatvorenim prostorima, to će svakako pomoći ugostiteljima u njihovom poslovanju.
Iza nas je i dugo razdoblje u kojem je najveći broj ugostitelja radio bitno smanjenim kapacitetom.
"Smiješno mi je kad čujem na televiziji kako voditelji dnevnih vijesti s ponosom čitaju broj ostvarenih noćenja ili dolazaka gostiju. Jedini relevantan kriterij po kojem se može mjeriti je li sezona uspješna ili nije jest ostvareni promet. Može meni kroz restoran prodefilirati stotinjak ljudi dnevno, no nije bitno koliko ih je, već koliko smo od tog njihovog posjeta na kraju dana uprihodili“, rekao je Vrdoljak.
Mišljenja je da četvrti val koronavirusa neće ponovno zaustaviti ugostiteljstvo.
"Nismo u samom vrhu po procijepljenosti, ali smo i daleko od najgorih što se toga tiče. Naš se turizam, pa tako i segment ugostiteljstva, mora razvijati strateški i vjerovat ću da je zaista tako. Bildanje brojki na pojedinim destinacijama poput Splita ili Dubrovnika ne ide u prilog održivom turizmu", zaključuje Vrdoljak.