Početkom 20. stoljeća bogate su bile one zemlje koje su imale puno rudnog bogatstva, sredinom prošloga stoljeća bogate su bile tehnološki napredne zemlje, a početkom 21. stoljeća svjedočimo da su bogata ona društva koja imaju znanja. A unutar toga znanja, naročito je vrijedno znanje iz poduzetništva koje bi nam moglo pomoći da smanjimo golem broj nezaposlenih. Istaknuo je to prof. dr. Ivan Pavić, rektor Sveučilišta u Splitu, otvarajući u petak iznimno posjećenu i zanimljivi studentsku konferenciju "Student poduzetnik", održanu u organizaciji Duje Radovčića i Daria Dobrića, studenata Ekonomskog fakulteta u Splitu, a pod potporom Studentskog zbora EFST-a.
Kako su istaknuli organizatori, motivirala ih je zastrašujuća činjenica da živimo u državi s 370.000 ljudi bez posla i županiji s 50.000 nezaposlenih, među njima je i velik broj mladih ljudi s diplomom.
Stoga su pred studente doveli nekoliko uspješnih mladih poduzetnika. Oni su ne tako davno diplomirali na Sveučilištu, te su usprkos ekonomskoj krizi, a zahvaljujući poduzetničkom duhu i teškom radu, uspjeli posljednjih godina organizirati tvrtke koje bilježe prihode i rast broja zaposlenih.
"Za vrijeme studiranja mi je bio cilj da do kraja faksa imam 25.000 kuna za pokretanje firme i ostale troškove koji uz to idu. Cilj mi je bio da idem s faksa na posao, ali na svoj posao. Tako se i dogodilo. Suvlasnik sam tvrtke koja se bavi reklamom i propagandom na društvenim mrežama i zapošljavam pet ljudi. Stalno rastemo i pozivamo i sve studente, spremne kao vukovi zagristi za posao, da nam se obrate. Kada sam s kolegom krenuo u posao, dobio sam milijun savjeta, a moj je da ne slušate tuđe savjete", ispričao je studentima Ilija Brajković, jedan od osnivača tvrtke, koji ima diplomu FESB-a.
Radi se i noću
"Poduzetništvo nije posao koji se radi od 8 do 16 sati. Noćas sam radio do 1 ujutro, ali sam uživao u tome. Tip sam koji voli ponedjeljkom u 8 ujutro doći na posao", kazao je Brajković a prenosi Slobodna Dalmacija.
Toni Blašković je danas suvlasnik tvrtke koja, ovisno o periodu, zapošljava od 30 do 50 ljudi, a na ljeto će mu ih trebati barem još desetak. Riječ je o firmi koja u svom sastavu ima jednu od vodećih turističkih agencija u Hrvatskoj. Sjedište joj je u Splitu, glavni prodajni kanal internet, ali ipak ima i klasične poslovnice, jednu čak i Budimpešti. Firma se bavi posredovanjem u prodaji smještaja, i to prvenstveno privatnog, a u ponudi ima 7.000 apartmana, kuća i soba u preko 300 destinacija u Hrvatskoj.
Najbolje web stranice
Njihova web stranica dobila je "oskara" u izboru za najbolje web stranice, a posjeti je 4 milijuna ljudi godišnje, i to sa svih strana svijeta. Njih 40.000 lani je rezerviralo smještaj u Hrvatskoj upravo preko ove agencije.
Ovi su primjeri samo dvojice sudionika, a na konferenciji ih je bilo više - svi su iznikli sa Splitskog sveučilišta i svi danas imaju vlastiti biznis.