''U odluci je jasno rečeno da se sufinancira međumjesni javni prijevoz, a ako se putuje iz Zagreba u Zagreb, onda to sigurno nije međumjesni prijevoz'', pojašnjava Mirela Zagorac iz Ministarstva obrazovanja.
''Pojedini učenici do svoje srednje škole putuju čak i do 30 kilometara, a deset, 15 ili 20 je uobičajena pojava", napominje pročelnik gradskog ureda za obrazovanje Ivica Lovrić.
No, uvjet je da se radi o međumjesnom prijevozu, pa zagrebački srednjoškolci ne mogu dobiti subvenciju. To je nelogično i diskriminirajuće, tvrdi predsjednik vijeća učenika grada Zagreba, Matko Orenda.
''Zagreb nije grad, kao što su, bez ikakvog podcijenjivanja, Daruvar ili Bjelovar, da ga se može u potpunosti propješačiti za 30-ak minuta. Određeni broj učenika za dolazak do škole mijenja čak dva ili tri načina transporta'', ističe Orenda.
Oko četiri tisuće učenika zagrebačkih srednjih škola koji putuju iz Zagrebačke županije imaju, pak, pravo na subvenciju, iako neki putuju jednako ili čak manje nego kolege im iz Zagreba.
''Kada bi ostala ovakva situacija kakva je trenutno, ispada da kada bi na istoj ZET-ovoj postaju ušao učenik iz Grada Zagreba i učenik iz Zagrebačke županije, vozio se do svoje škole, jednom bi bio subvencioniran prijevoz, a drugome ne. Netko u ovom društvu tretira različito učenike, ovisno o tome stanuje li na području Grada Zagreba ili negdje drugdje'', naglašava Lovrić.