''Djeca koja ne pohađaju vjeronauk sjede na klupi ispred vrata i to dva puta tjedno sjede na klupi i ne rade ništa'', upozorava Vesna Vujević, majka jednog od učenika drugog razreda iz Osnovne škole Split 3.
''Ono što ću ja pokušati napraviti jest da mi tu jadnu djecu koja
sjede na klupicama ispred razreda kao zadnja izgonjena djeca,
skupimo i da svi mi roditelji platimo jednu mladu studenticu
francuskog, talijanskog, bilo čega i da tu djecu u
knjižnici jer oni kažu ‘mogu tih 45 minuta biti u
knjižnici’, to im je glavno reći, uče jedan jezik'', kazala je
Vujević za
Dalmacija Danas.
Istaknula je da u privremenom školskom rasporedu njenog
djeteta ima i manjak sati likovne i glazbene kulture te da joj
nije jasno što je s tom satnicom: ''Prema rasporedu kojeg moj sin
trenutno ima kada je nastava ujutro ponedjeljkom ima jedan
sat glazbenog, a kada je nastava popodne onda ima sat likovnog.
Dakle svako dva tjedna ima glazbeni, odnosno likovni''.
''Pitala sam učitelja kako i zašto je umanjena satnica likovnog i
glazbenog, odnosno svedena na 45 minuta u dva tjedana. On je
kazao kako je to privremeni raspored dok se svi ne usklade.
Do kraja sljedećeg tjedna će biti pravi raspored. Na moje pitanje
hoće li ostati dva sata vjeronauka on je rekao ‘Naravno da hoće’.
I tu je meni sve otišlo, kako se kaže, niz vodu'', kazala je
Vujević razočarana stanjem stvari koje stoga kani mijenjati: ''Po
meni je dva sata vjeronauka za dijete od osam godina
previše''.
Ana Trumbić čija djeca prvi i peti razred
Osnovne škole Pojišan smatra da je sve ovo ‘svojevrsna borba
protiv vjetrenjača i da je možda izlizana priča, ali čovjeka
smeta’: ''Sin petaš do sada nije imao nikakvih problema s
rasporedom odnosno četiri godine nije išao na vjeronauk i tada se
napravio raspored da mu je vjeronauk bio prvi ili zadnji sat ili
predsat, a sad imam problem s oba djeteta s rasporedom
vjeronauka. Zato sam i posumnjala da se radi o novoj politici
koju žele provoditi i u pravilu žele favorizirati taj vjeronauk:
Bila sam na razgovoru s ravnateljem. Obećao je da će
napraviti sve što je u njegovoj moći, naravno da nije napravio
ništa. Onda sam opet bila na razgovoru s njim jer taj vjeronauk
upada unutar redovne nastave. Sin mi ima talijanski kao izborni
predmet, a talijanski se šikanirao jer ga se stavilo 7. sat,
dakle petkom zadnji sat i to nakon vjeronauka dok vjeronauk još
imaju i ponedjeljkom drugi sat. Išla sam reagirati prvo na to pa
su mi izašli u susret i talijanski su sa 7. sata stavili u
srijedu 6. sat. Ali po pitanju vjeronauka ništa se nije
promijenilo''.
''Nije jasno što je to toliko strašno ili toliko opasno na
školskim hodnicima. Problem rupa u satnici problem je škole koja
satnicu izrađuje, a ne Crkve ili vjeronauka. Postoje i drugi
izborni predmeti koje učenici većinski upisuju, ali oko njih
nitko ne diže buku. Osobno sam u osnovnoj školi išao na izborni
njemački jezik. Nekoliko je učenika za to vrijeme lutalo
hodnicima. Svi smo bili ljubomorni na njih i nakon sata bismo ih
znatiželjno ispitivali što su radili. Djeci je rupa u nastavi
nešto uzbudljivo, a ne strašno'', tvrdi svećenik Tomislav
Šagud, koji smatra da bi neki oblik vjerske
naobrazbe trebao biti obavezan za sve učenike, a rasprave bi se
trebale voditi tek oko modela i sadržaja takvog obrazovanja.