U svakom gradu, ali u krivo vrijeme. Vlakovi nikad sporiji, pruge još iz Austro-Ugarske. Nezadovoljni nisu samo putnici, nego i radnici.
"Sramota smo, jedna smo od najgorih željeznica uopće zato što država ne želi popravljati. Ne održava ove pruge preko dvije tisuće kilometara kojima već sada su smanjene brzine u odnosu na ono doba kad su izgrađene. Ako je Franjo Josip napravio prugu da se vozi 100 ili 120 km/h - mi sada vozimo 20 ili 40", rekao je predsjednik Sindikata hrvatskih željezničara, Ivan Forgač.
A upravo iz jedine hrvatske tvrtke koja se bavi gradnjom i obnovom pruga - više od 1400 radnika zabrinuto za svoja radna mjesta.
"Pa svi se boje, normalno. Jer kako je krenulo, tako ćemo i mi kao Brodosplit završiti", smatra Zagrepčanin Marko Marijan.
Brine ih što se od 1. srpnja Pružne građevine razdvajaju na dva djela. Jedni će u HŽ Infrastrukturu, a drugi u Centar za restrukturiranje i privatizaciju.
No, zbog, kako kažu, loše politike HŽ Infrastrukture, tvrtka im duguje više od 50 milijuna kuna pa strahuju da će završiti u stečaju.
"Tuga i jad. Ne znam. Dođe mi da uzmem ovaj transparent, da se vratim na Glavni kolodvor i da kupim kartu za van negdje, bilo gdje", rekla je Đurica Prazina iz Zagreba.
Iz Vlade uvjeravaju - niti jedan radnik neće ostati bez posla, a 95 posto duga bit će podmireno. Prelazak u CERP za radnike je zapravo, kažu, dobra stvar jer će se moći javljati i na EU projekte.
"Ne samo da ćemo dobiti bolje i kvalitetnije pruge, nego očekujem da Pružne građevine raspišu natječaj za nove djelatnike", rekao je državni tajnik u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture Alen Gospočić.
Da za željeznicu dolaze bolja vremena, uvjeravaju iz HŽ Infrastrukture.
"Najviše se ulagalo u autoceste iz zbog toga je zastarjela željeznička infrastruktura. Zadnjih par godina ste vidjeli da se to bitno pomaklo i promijenilo", rekao je član Uprave HŽ Infrastrukture, Darko Barišić.
No, ono što i dalje vidimo jest da od Zagreba do Pule - uz tri presjedanja treba više od 22 sata.
"Ma, katastrofa je naravno. Očito je do Uprave i sustava koja upravlja time, nije do mašinovođa sigurno, jel", kazao je Zagrepčanin Adi Kovacić.
A normalno će, nažalost, biti i dalje - dok država konačno ne krene u pravu obnovu hrvatskih pruga i željeznica.