PROJEKT VRIJEDAN 2,3 MILIJARDE KUNA: /

Kreće realizacija nizinske pruge prema Rijeci - posao koji se čeka već desetljećima

Image

Natječaj za tu prugu će, kako su kazali u HŽ Infrastukturi, biti objavljen u rujnu,

10.8.2020.
9:51
VOYO logo

HŽ Infrastruktura kreće u rekonstrukciju postojećeg i gradnju drugog kolosijeka pruge od Hrvatskog Leskovca do Karlovca a procijenjena vrijednost radova na tom projektu najveća je od svih pojedinačnih radova na hrvatskim željeznicama dosad i iznosi 2,3 milijarde kuna bez PDV-a, piše u ponedjeljak Večernji list.

Natječaj za tu prugu će, kako su kazali u HŽ Infrastukturi, biti objavljen u rujnu, a natječajna dokumentacija trenutačno je na pregledu u Središnjoj agenciji za financiranje i ugovaranje programa i projekata EU (SAFU) jer se i ovaj projekt na željeznici s 85 posto sufinancira iz europskih fondova. Dionica Hrvatski Leskovac dio je pruge Rijeka – mađarska granica, a pretvaranje jednokolosiječne pruge u dvokolosiječnu od Zagreba prema granici već je krenulo. Na dionici Dugo Selo – Križevci radovi se već izvode, a izvođač radova na dionici Križevci – državna granica uveden je u posao.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Realizacijom projekta Hrvatski Leskovac – Karlovac tako će krenuti i radovi na pretvaranju u modernu dvokolosiječnu prugu i od Zagreba prema Rijeci.

Image
HŽ KREĆE U NOVU OBNOVU VRLO BITNE PRUGE: /

Sve je to super, ali pazite što kažu koliko će brzo, nakon radova, vlakovi njome juriti

Image
HŽ KREĆE U NOVU OBNOVU VRLO BITNE PRUGE: /

Sve je to super, ali pazite što kažu koliko će brzo, nakon radova, vlakovi njome juriti

Bolja povezanost Rijeke sa srednjom Europom

Željeznička pruga Rijeka – Zagreb – Budimpešta dio je Mediteranskog TEN-T koridora. Realizacijom ovog projekta kao i ostalih dionica na kojima se radovi izvode i na kojima se planiraju povećat će se konkurentnost luke Rijeka poboljšanjem njezine prometne povezanosti s tržištima srednje Europe, piše dnevnik. Rekonstrukcijom postojećeg i izgradnjom drugog kolosijeka na dionici Hrvatski Leskovac – Karlovac u dužini od 44,02 kilometra dionica će biti osposobljena za najveću dopuštenu brzinu 160 km/h, izuzev na području Mavračića, Jastrebarskog i Karlovca gdje će biti 120, odnosno 140 km/h zbog prostornih ograničenja. Sadašnja jednokolosiječna elektrificirana pruga postat će dvokolosiječna.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image

16.04.2020., Rijeka - Poceli su radovi na sanaciji glavnog zeljeznickog kolodvora u Rijeci. Obnovit ce se procelje zgrade, te prostori za putnike i osoblje HZ-a. Photo: Goran Kovacic/PIXSELL

Što se tiče ostalih dionica na pruzi Rijeka – državna granica, odnosno projektu nizinske pruge, u HŽI-ju kažu da se za dionici Škrljevo – Rijeka – Jurdani radi glavni projekt i da planiraju u drugoj polovici sljedeće godine aplicirati za sredstva iz EU fondova i za taj projekt. Za dionicu Karlovac – Oštarije, dugu 40 kilometara, u tijeku je natječaj za izradu studijske dokumentacije a za dionicu Oštarije – Škrljevo pak u tijeku je izrada studijske dokumentacije.

Hrvatska i za preostale dionice na pruzi Rijeka – državna granica očekuje sufinanciranje iz EU fondova, a cijeli projekt bi prema najavama ministra mora, prometa i infrastukture Olega Butkovića mogao biti gotov do 2027, piše u ponedjeljak Večernji list.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo