najpopularnija marka Volkswagen /

Procvat rent-a-car biznisa: svaki drugi kupljeni automobil u Hrvatskoj završava u toj branši

Tržište automobila u ponovno je sve jače. I u lipnju se nastavio pozitivan trend s početka godine, prema kojoj se u 2016. prodaje čak 20 posto više novih automobila nego lani. No 7 čak od 10 novih automobila kupile su pravne osobe.

4.7.2016.
18:26
VOYO logo

Mario je suprug za poželjeti jer za suprugu u salonu traži novi automobil. Cijena automobila je 133 tisuće kn, a pola novca skupio je od prodaje starog automobila, pola će na kredit, a žena će u novom automobilu na posao.

"Bitno mi je prije svega da je auto kvalitetan i bitno mi je da malo troši", izjavio je Mario Smiljanić, Zagreb.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kad je u pitanju kupovina novih automobila troši se sve više. U prvih pet mjeseci ove godine prodalo se 20 143 automobila, 19,5 posto više nego u istom razdoblju lani.

Najpopularnija marka u prvom dijelu godine i dalje je Volkswagen, a najpopularniji model Golf. Mjesečno se u Hrvatskoj proda 200 ovakvih automobila.

Volkswagen u prodaji osobnih vozila - slijede Opel, Renault, Škoda pa Ford, koji zajedno drže gotovo polovicu tržišta.  

"Najveći možda porast i jesu generirale rent-a car firme, ne samo u Fordu nego i kod drugih konkurenata u Hrvatskoj, s tim da se osjeća ipak određeni pomak i fizičkim osobama", kazao je Domagoj Burić, direktor prodaje Forda.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

No u znatno manjoj mjeri nego što je raslo tržište. Podaci Promocije Plus kažu da čak 72 posto novih automobila kupuju pravne osobe! Rastu ove godine pridonijela je i isporuka hibridnih vozila prodanih lani uz državne poticaje.  

"Fizičke osobe su nešto u porastu, no samo oni koji, ajmo reći imaju novaca, nema više kredita toliko. Ljudi se boje, opekli su se prije par godina i to je stalno u padu, kod nas je to možda 4-5 posto prodaje na kredit", poručuje Igor Barković, voditelj prodaje Toyota centar Zagreb.

Dotad cvjeta tržište rent-a cara. Neslužbeni podaci kažu - svaki drugi automobil prodan u prvom dijelu 2016. - kupile su rent-a-car tvrtke. 

"Turisti kad dođu u Hrvatsku moraju se u nečemu vozit, potražnja je postala sve veća i veća, rent a car je postao jako dobar biznis i biznis koji je zaokružen kao cjelina, jer ti automobili se nakon 6-9 mjeseci, godinu dana prodaju fizičkim osobama kao rabljeni automobili", dodaje Kristijan Tićak, urednik Auto motor i sport.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Osim toga građani od ulaska u Europsku uniju sve više kupuju rabljene automobile u inozemstvu. Ipak proizvođači se nadaju da će tržište nastaviti rasti barem do polovice onog gdje je bilo rekordne 2008. kad se prodalo skoro 90 tisuća automobila. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo