Novi detalji afere "Janaf" koji jasno pokazuju na koji način su se dijelili poslovi u ovoj tvrtki. Naime, Večernji list piše kako u USKOK-u sumnjaju da je Janafov natječaj za "izvođenje radova na modernizaciji automatskog gašenja i hlađenja postojećih spremnika nafte i derivata na Terminalu Omišalj - 1 faza", vrijedan gotovo 20 milijuna kuna, bio namješten tvrtki Elektrocentar Petek čiji je vlasnik Krešo Petek.
Kako bi njegova tvrtka dobila taj posao, Petek se sumnjiči da je bivšem predsjedniku uprave Janafa Draganu Kovačeviću dao mito od 1,96 milijuna kuna, navodno prošle godine na Martinje u Kovačevićevu "klubu" koji su posjećivali visokopozicionirani političari poput predsjednika Zorana Milanovića i ministara.
Znalo se tko će dobiti koji posao
Večernji list navodi neimenovane izvore koji tvrde da se uglavnom unaprijed znalo tko će dobiti koji posao na Janafovim natječajima. Janaf nije obveznik Zakona o javnoj nabavi, pa ne mora objavljivati svoje natječaje u oglasniku javne nabave u Narodnim novinama. To znači da koji nisu prošli ne mogu se žaliti Državnoj komisiji za kontrolu postupaka javne nabave. Janafova nadmetanja objavljuju se samo na web-stranici te tvrtke s podacima o kojem se poslu radi, rokovima dostave ponuda itd.
Dokumentacija o nabavi može se dobiti ako se uplati 500 kuna na račun tvrtke. Potencijalne ponuditelje u pozivu se upozorava i da će na temelju kriterija utvrđenih dokumentacijom za nadmetanje naručitelj odabrati najpovoljniju ponudu. Pritom Janaf zadržava pravo odbiti sve ponude, odnosno poništiti javno nadmetanje bez obveze nadoknade ponuditeljima bilo kakvih troškova ili štete.
Višestruko skuplje ponude
Uvjeti tih nadmetanja uglavnom su bili prilagođeni određenim tvrtkama, a navodno se među onima koji se u dogovoru jave na te natječaje onda taj posao dijelio tako da pobjednik ustupi dio posla onom tko nije prošao na natječaju. Ponekad je bilo "otimanja poslova", što znači da bi se na natječaj javili novi igrači koji su navodno morali angažirati podizvođače koje su im odredili u Janafu.
Najniža ponuda ne bi uvijek bila odabrana, kao u slučaju natječaja iz veljače ove godine za izvođenje radova na ugradnji sustava zaštite pada s visine na Terminalu Omišalj, Terminalu Sisak i Terminalu Virje. Večernji list piše da je na tom natječaju odabrana ponuda tvrtke Matadura vrijedna 6,5 milijuna kuna iako je ponuda tvrtke Mato El-d bila više od sedam puta jeftinija i iznosila je 850.000 kuna. Matadura je od 2018. dosad na nadmetanjima od Janafa dobila 10 poslova.
Vlasnik i direktor Matadure je Damijan Krklec rekao je za Večernji list da je tek iz medija saznao da se prostor u Slovenskoj 9 naziva Kovačevićevim "klubom" te da je tamo bio jednom ili dva puta na poziv drugih ljudi iz Kluba Slavonaca.