Veća emisija štetnih plinova, veća cijena novih automobila. Stupanjem na snagu novog, takozvanog WLTP mjerenja emisije ugljičnog dioksida autoindustrija je prisiljena prikazivati točnije vrijednosti zagađenja okoliša.
"Novi sustav prikazuje realnije sustave, moramo znati da prethodni sustav bio rađen devedesetih godina, zastario je. Novi sustav je u svakom slučaju primjereniji za nova vozila", kazao je Hrvoje Paver, pomoćnik direktora Sektora za trgovinu HGK.
CO2 najvažnija komponenta pri izračunu
Dosadašnji, NEDC sustav bazirao se na kraćem testiranju motora u proizvodnji, pri manjim i konstantnijim brzinama. Novi test izaziva puno veće opterećenje automobila, veće brzine, naglija ubrzanja i kočenja i pokazuje čak 30% veće iznose emisije CO2.
Upravo je CO2 važna komponenta pri izračunu posebnog porez na motorna vozila. Cijene najmanjih zagađivača, poput Renault Twinga bi ostale praktički iste. Od istog proizvođača nešto veći model Megane bi poskupio za otprilike 2500 kuna, a najveća poskupljenja po trenutnom sustavu bi zabilježili najluksuzniji automobili na hrvatskim cestama, poput BMW-a i Mercedesa.
Udruženje će napisati prigovor
Prodaja automobila ove je godine skočila za 20 posto, pa vlad želi izbjeći dodatni skok cijena. Zato se traže mjere da se to ne dogodi. "Mi planiramo to donijeti do kraja godine, odnosno da stupi na snagu 1.1.2019.", kazao je Zdravko Marić, ministar financija. Zasad Vlada prihvaća dvije sugestije prodavača automobila.
"Odgađa se primjena strožih standarda oporezivanja vozila prema CO2, drugo je, smanjuju se prema našem prijedlogu penalizacija po vrijednosnoj komponenti", tvrdi Paver.
Udruženje će napisati prigovor kojim traže i smanjenje oporezivanja prema ispušnim plinovima, što bi, ukoliko se prihvati, moglo čak rezultirat smanjenjem cijena novih automobila od oko 2%.