Europarlamentarka Biljana Borzan i ravnateljica Hrvatske agencije za hranu, Andrea Gross Bošković, u Kući Europe u Zagrebu predstavile su rezultate ankete koja je dio istraživanja kvalitete naizgled istih proizvoda u Hrvatskoj i Njemačkoj, piše N1.
Građani izabrali
Već se dugo priča da su neki proizvodi bolji u zemljama kao što su Austrija i Njemačka, dok su kod nas lošiji. Isti problem imaju i Slovačka i Češka. Građani Republike Hrvatske, putem anketnog upitnika, sami su odabrali koje će skupine proizvoda biti testirane, odnosno uspoređene s istovjetnim proizvodima s njemačkog tržišta. Istraživanje će biti provedeno u laboratoriju.
'Čak 82,6 posto građana Hrvatske smatra da su proizvodi namijenjeni istočnom europskom tržištu lošije kvalitete od onih namijenjenim trgovinama u zapadnim članicama EU-a', kazala je Borzan.
U suradnji s agencijom GfK i Hrvatskom agencijom za hranu, Borzan je, na reprezentativnom uzorku od 800 građana, provela anketu kojom je ispitan stav građana o kvaliteti proizvoda na našem tržištu.
'Istraživanje je pokazalo da kupci u Hrvatskoj itekako vode brigu o zemlji podrijetla proizvoda koje kupuju. Čak njih 91 posto preferira domaće proizvode, a kvaliteta i sigurnost proizvoda su im najvažniji kad odluče nešto kupiti. Više od 73 posto građana vjeruje kako razlika postoji ne samo u kvaliteti, nego i u cijeni', kazala je Borzan.
Laboratorijsko istraživanje
Za razliku od dosadašnjih istraživanja koja su provedena u Slovačkoj i Češkoj, Borzan je dio uzorka rezervirala i za deterdžente jer su se na njih žalili potrošači. Njezino istraživanje je pokazalo kako 64 posto građana smatra da su sredstva za pranje i čišćenje kvalitetnija na tržištu zapadne Europe, piše N1.
Laboratorijsko istraživanje koje će biti provedeno obuhvaća 27 proizvoda koje su u velikoj mjeri predložili građani anketom, a manji je određen uspoređujući proizvode iz češke studije i proizvode koji su se, prema ranijem HAH-ovom Nacionalnom istraživanju o prehrambenim navikama odrasle populacije (NIPNOP), pokazali kao najčešće konzumirani strani brendovi proizvoda u Hrvatskoj, kako bi se osigurao kontinuitet.
Istraživanje kvalitete
POTROŠAČI DRUGOG REDA: Prodaju nam manje kvalitetno i često skuplje nego ‘na Zapadu’
'Želim istaknuti kako ovo istraživanje ne treba shvatiti kao istraživanje usmjereno protiv industrije. Istraživanje percepcije potrošača pokazalo je da je skeptičnost nedvojbeno prisutna u velikoj mjeri. Čak više od 70 posto ispitanih smatra kako smo u očima velikih korporacija zapadne Europe građani drugog reda, upravo zbog sumnje u dvostruku kvalitetu prehrambenih proizvoda. To je zabrinjavajući postotak. Zato naglašavam kako ne želimo donositi zaključke naprečac, već samo utvrditi pravo stanje stvari. Možda potrošači budu i ugodno iznenađeni', naglasila je Gross-Bošković.
'Ovo istraživanje će značajno pomoći u mom radu u Europskom parlamentu. Naime, nedavno je i u Vijeću EU-a ova tema stavljena na dnevni red, i to tek nakon istraživanja parlamentarne kolegice Sehnalove. Jednakost svih građana Unije ne smije biti samo na papiru', istaknula je Borzan.