Počeli su radovi na najvećem investicijskom projektu INA-e u povijesti u Hrvatskoj, vrijednom čak četiri milijarde kuna. Riječ je o novom postrojenju za obradu teških ostataka na Urinju koje će podignuti konkurentnost riječke rafinerije.
Bez zaštitne opreme, na gradilište budućeg postrojenja ne smije nitko! Ministar otkriva koliko je zadovoljan! Ovo je najveće ulaganje INA-e u posljednjih 30 godina!
"Vrijednošću dva puta veće, odnosno vrijednije od Pelješkog mosta koje će INA-i s jedne strane omogućiti povećanje rafinerijskog kapaciteta na području Rafinerije Rijeka u vrijednosti od 13 posto, omogućiti isto tako dobivanje visoko vrijednog dizela kojim će se nadomjestiti uvoz koji u ovom trenutku nažalost pokriva hrvatsko tržište", rekao je Tomislav Ćorić (HDZ), ministar gospodarstva i održivog razvoja.
Postrojenje će biti završeno za dvije godine, a na vrhuncu radova
tu će biti dvije tisuće ljudi. Krajem 2023. postrojenje će
raditi punim kapacitetom.
"Kada projekt bude implementiran trebat će dodatnih ljudi, 60-ak
ljudi minimalno koji će dodatno raditi na projektu i njih
planiramo zaposliti na domaćem tržištu", rekao
je Goran Pleše, operativni direktor
Rafinerija i marketinga INA-e.
Projekt je kompleksan jer obuhvaća novi dio kojemu će trebati
prilagoditi i ostatak rafinerije.
„Imat ćemo modernu rafineriju koja će moći odgovoriti potražnji
na tržištu, nećemo morati uvoziti dizel kao što to radimo danas i
moći ćemo pročišćavati različite vrste sirovina. Dakle, ovo
ulaganje čini našu rafineriju mnogo učinkovitijom i mi ovdje
gradimo održivu budućnost", izjavio je Sandor
Fasimon, predsjednik Uprave INA-e.
Na upit kakva će biti budućnost INA-e, ministar Ćorić kaže kako
Hrvatska nije zainteresirana za sukob s Mađarima, već za suradnju
i ulaganja. Dodaje kako oko procesa otkupa traje intenzivna
komunikacija, a konačna odluka znat će se u prvoj polovini ove
godine.