Značajan pad /

Ove godine se za Božić očekuje znatno manja potrošnja. Srećom, bilježi se i pad cijena

Image
Foto: Shutterstock

Prema procjenama, potrošnja hrane i pića pasti i do 20 posto

20.12.2020.
11:50
Shutterstock
VOYO logo

Pandemija koronavirusa s mnoštvom restriktivnih mjera i zatvaranja značajno je utjecala na potrošnju. Za Božić se očekuje znatno manja potrošnja u odnosu na prošlu godinu kada su Hrvati potrošili oko 15,3 milijarde kuna.

Prosinac je posebno problematičan s obzirom da je taj mjesec inače mnogima najunosniji. Procjenjuje se da će potrošnja hrane i pića pasti i do 20 posto, piše Slobodna Dalmacija.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Potrošnja ovog prosinca, u pandemijskoj godini, bitno će se razlikovati od prethodnih po tome što će doći dorasta kućne potrošnje hrane, budući da će većina građana božićne i novogodišnje blagdane provesti sa svojim ukućanima, zbog čega bi moglo doći i do povećane potrošnje hrane kroz ovaj oblik potrošnje, za razliku od ranijih godina kada se dosta trošilo izvan kuće - u restoranima, kroz adventsku potrošnju ili turizam i putovanja. S obzirom na bolju ponudu domaćih proizvoda, za očekivati je da će ovogodišnje cijene u prosincu biti niže od ranijih godina, posebice kada je riječ o mesu, ribi, voću ili povrću, vinima, sokovima, jakim alkoholnim pićima, ali i drugim namirnicama koje čine blagdansku košaricu i uobičajeno se troše u mjesecu najveće potrošnje", izvijestili su iz Smartera.

Image
Koji darovi su 'in'? /

Blagdanska potrošnja mogla bi pasti i do 20 posto: RTL doznaje što se najviše kupuje ove godine

Image
Koji darovi su 'in'? /

Blagdanska potrošnja mogla bi pasti i do 20 posto: RTL doznaje što se najviše kupuje ove godine

Istaknuli su i značajan pad cijena mnoštva proizvoda. Tako je primjerice cijena svinjskog mesa pala za 45 posto u odnosu na početak prosinca prošle godine.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Trenutna situacija značajno je utjecala i na domaću proizvodnju.

"Koronakriza je značajno promijenila globalne trendove u navikama i ponašanju potrošača, a razdoblje nakon Božića. Tijekom godine naglasak je stalno stavljan na potrebu kupovanja domaćih proizvoda, a uvjereni smo kako će se svijest o potrebi zaokreta u sektoru poljoprivrede i proizvodnje hrane još dodatno razvijati", poručili su iz Smatrtera.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo