Pandemija koronavirusa s mnoštvom restriktivnih mjera i zatvaranja značajno je utjecala na potrošnju. Za Božić se očekuje znatno manja potrošnja u odnosu na prošlu godinu kada su Hrvati potrošili oko 15,3 milijarde kuna.
Prosinac je posebno problematičan s obzirom da je taj mjesec inače mnogima najunosniji. Procjenjuje se da će potrošnja hrane i pića pasti i do 20 posto, piše Slobodna Dalmacija.
"Potrošnja ovog prosinca, u pandemijskoj godini, bitno će se razlikovati od prethodnih po tome što će doći dorasta kućne potrošnje hrane, budući da će većina građana božićne i novogodišnje blagdane provesti sa svojim ukućanima, zbog čega bi moglo doći i do povećane potrošnje hrane kroz ovaj oblik potrošnje, za razliku od ranijih godina kada se dosta trošilo izvan kuće - u restoranima, kroz adventsku potrošnju ili turizam i putovanja. S obzirom na bolju ponudu domaćih proizvoda, za očekivati je da će ovogodišnje cijene u prosincu biti niže od ranijih godina, posebice kada je riječ o mesu, ribi, voću ili povrću, vinima, sokovima, jakim alkoholnim pićima, ali i drugim namirnicama koje čine blagdansku košaricu i uobičajeno se troše u mjesecu najveće potrošnje", izvijestili su iz Smartera.
Istaknuli su i značajan pad cijena mnoštva proizvoda. Tako je primjerice cijena svinjskog mesa pala za 45 posto u odnosu na početak prosinca prošle godine.
Trenutna situacija značajno je utjecala i na domaću proizvodnju.
"Koronakriza je značajno promijenila globalne trendove u navikama i ponašanju potrošača, a razdoblje nakon Božića. Tijekom godine naglasak je stalno stavljan na potrebu kupovanja domaćih proizvoda, a uvjereni smo kako će se svijest o potrebi zaokreta u sektoru poljoprivrede i proizvodnje hrane još dodatno razvijati", poručili su iz Smatrtera.