Most nad kanjonom rijeke Cetine samo što nije spojen, a mnogi su se tjednima pitali zašto su dvije strane mosta na različitim visinama i je li riječ o grešci.
Međutim, odgovor je jednostavan. Stvar je u tehnologiji potiskivanja dijelova mosta prema središnjem spoju.
"Ovdje je specifičnost što je most promjenjive visine poprečnog presjeka pa se tehnologijom koju je razvila talijanska tvrtka Maeg gura preko kotačića, takozvanih rolera, i zbog toga ti elementi mijenjaju visinu. Zato vizualno izgleda kao da nešto ne štima jer je jedna strana niža od druge", pojasnio je za HRT Tomislav Cvetko iz Hrvatskih cesta.
Spajanje se, inače, obavlja u tunelima iz kojih prvo izlaze dijelovi tanjeg presjeka da bi na kraju bili spojeni oni deblji, zbog čega se i mijenja visina, ali samo do spajanja zadnjeg, kada se obje strane dovedu na istu razinu.
"Negdje do polovice veljače bit će potisnut zadnji segment. Nakon toga je potrebno izvući opremu, to je teška oprema, dijelovi imaju po nekoliko tona, i nakon toga kreće zavarivanje spoja", ističe Cvetko.
A kako navodi HRT, vrijednost radova dionice koja obuhvaća izgradnju mosta, tunela s obiju strana kanjona Cetine i pristupnih cesta procijenjena je na nešto više od 25 milijuna eura. Sada se pak svi pitaju kada će sve biti gotovo.
"Ugovorni rok radova na cijeloj dionici je 30. 6. i mi se nadamo da će tada biti završeni svi radovi, a nakon toga slijede upravni postupci i ishođenje uporabne dozvole", navodi Cvetko.
To znači da bi ova dionica, kao dio buduće brze ceste od Mravinaca do Omiša, mogla bi biti puštena u promet nakon turističke sezone, a Omišani se nadaju i puno prije sezone 2024.