To su samo neki od navoda koja unatrag tri tjedna svakodnevno čitamo u svim nacionalnim medijima. Ponukani tim navodima, SiB.hr je odlučio istražiti je li riječ o histeriji, klasičnom medijskom domino efektu gdje jedan medij objavi popularan članak, a zatim to svi ostali recikliraju, ili je riječ o nečem trećem.
Budući da se u svim prilozima najćešće spominje riječ autobus, logično je bilo probati istinu doznati od onih koji koji upravljaju tim autobusima i znaju kakva je situacija iz prve ruke, stoga smo razgovarali sa trojicom vozača iz Osijeka, Slavonskog Broda i Zagreba, koji su ovim putem htjeli ostati anonimni jer im njihove prijevozničke kuće ne dopuštaju davanje službenih izjava za medije.
Što se samih autoprijevozničkih kuća tiče, njihovi su komentari uglavnom generički i šturi, te nam kažu kako su ostvarili značajni rast u međunarodnom prometu, ali ne iznose konkretne brojke. Obične ljude ipak više zanima priča iz prve ruke, stoga prenosimo što smo čuli od Ivana, Marija i Josipa (podaci poznati redakciji).
Iz Slavonije međunarodni promet prema Njemačkoj obnaša nekoliko značajnih autobusnih prijevoznika. Najpozantiji su hrvatska podružnica Deutsche Touringa, Čazmatrans i Croatia Bus, a od prošle godine i Panturist, koji je do kraja 2014. godine obnašao prijevoz u kooperaciji sa Čazmatransom i Touringom na liniji Ilok-Dortmund, a od početka 2015. samostalno obnaša liniju Vukovar – Stuttgart. Osim njih tu je i nekoliko manjih privatnika kao što su Herc Tours, Pleša Reisen, Ludwig Reisen i dr. Njihovi autobusi prometuju iz Vukovara, Županje, Vinkovaca, Đakova, Osijeka, Slavonskog Broda prema njemačkim gradovima.
Iz Osijeka su najznačajnije autobusne linije ona u 15 sati koju obnašaju Touring i Čazmatrans, te u 18 sati koju obnaša Panturist. Ove linije prometuju svakodnevno, dok dva puta tjedno, srijedom i subotom Croatia Bus vozi za Berlin i Hamburg u 13:15 sati.
Linije u 15:00h i u 13:15h prometuju duže od desetljeća, dok je Panturistova linija otvorena prošle godine kao dio strateškog usmjeravanja na samostalan međunarodni promet nakon što im je vlasnik postao Deutsche Bahn i u Hrvatsku implementirao svoj IC Bus standard prijevoza. Mimo njih niti jedan novi polazak nije uveden prema Njemačkoj kao što je lažno navedeno u nedavnim napisima.
Cijeli članak pročitajte na portalu SiB.hr.