U Osijeku su duboko ugazili u rješenje problema prometa. Počinje realizacija velikog projekta obnove javnog voznog parka - i to sve novcem Europske unije.
Prvi krug električnim autobusom izazvao je oduševljenje okupljenih.
"Ja sam jako zadovoljna obzirom da pripadam umirovljeničkoj populaciji. Ima nas 30 tisuća u gradu Osijeku i uglavnom smo upućeni na javni prijevoz i za nas je svako poboljšanje vezano uz to dobro došlo i veselimo se ovom projektu", priča nam Jelena Dodig iz Osijeka.
Osijek je napravio plan kako povezati svoje središte sa prigradskim naseljima, rasteretiti grad od automobila i pritom ne potrošiti ni kune vlastita novca.
"Ovih dana očekujem pozivni natječaj, ne javni nego pozivni, što znači da je sam projekt ocijenjen visoko i u Europskoj uniji. Negdje očekujemo da bi se tu apliciralo na razini od 150 do 170 milijuna i to nepovratnih sredstava", ističe Ivan Vrkić, gradonačelnik Osijeka.
Novi autobusi očekuju se već krajem ove godine. Bit će niskopodni, kao i novi tramvaji.
"Mi očekujemo već od 2018. godine, već od sljedeće godine infrastrukturu i vozila da bi mogla početi dolaziti", otkriva nam Mario Šapina, direktor Gradskog prijevoza putnika Osijek (GPP).
Stare osječke zamijenit će 22 nova tramvaja. I to u idućih pet godina. No prometni plan ima puno novina.
Vrlo brzo Osječani će moći sa samo jednom kartom za javni prijevoz sjesti u centru grada na tramvaj, potom presjesti na autobus, kasnije i na vlak i za samo 15 minuta stići na posao u gospodarsku zonu izvan grada.
Na prilazima gradu izgradit će parkirališta za one koji dolaze osobnim automobilima, kako bi brže do odredišta stizali javnim prijevozom, koji Osječani tradicionalno koriste.
"Bilo bi super da bude nešto novo, da ne budu neki ostaci iz drugih gradova koje više nitko drugi neće pa onda dođu u Osijek", rekla nam je Ljerka Špringer iz Osijeka.
U grad koji je na ovim prostorima prvi imao tramvaje doći će nova, suvremena vozila. Zato se s nestrpljenjem čekaju radovi na izmjeni žica i tračnica za vozila 21. stoljeća.