Plavom telefonu, najstarijoj liniji za pomoć hrvatskim građanima, uskoro bi moglo odzvoniti. Sve se teže financira, pa im sada, umjesto da daju pomoć, ona neophodno treba.
"Dvadeset osam i pol godina svakodnevno smo slušali, pomagali, tješili, savjetovali i spašavali živote. To smo sve radili besplatno i nismo očekivali ni honorar ni zahvalu", rekao je Novoj TVMiroslav Vučenović, osnivač Plavog telefona.
Crowdfunding kampanja
Plavi telefon je nevladina udruga, pa se stoga financira iz raznih programa Grada Zagreba, države, ali i Europske unije. No, u posljednjih šest mjeseci je natječaja, a time i novca sve manje. Za normalno funkcioniranje im je potrebno 120.000 kuna, a od ponedjeljka kreću u crowdfunding kampanju za koju su snimili i video.
"Neki natječaji još uvijek nisu raspisani, što smo očekivali, ali to nas je unazadilo. Neke projekte smo napisali i predali, ali ništa se ne događa. Sve je nešto novo, nešto neizvjesno", rekao je Vučenović.
Pomoć djeci i roditeljima
Linija Plavog telefona prvi je puta proradila 2. rujna 1991. Otada se skupilo više od 125.000 poziva na koje je odgovaralo više od 600 volontera. Njihovu pomoć je koristilo više od 14.000 djece i 3000 roditelja. Jedna od njih je i volonterka Marijana Žitnik Sedak, koja se Plavom telefonu obratila za pomoć s 12 godina, a sada preko slušalice pruža pomoć.
"Meni je Plavi telefon pomogao kada sam imala 12 godina. U Hrvatskoj je buktio rat i bilo mi je dosadno, pa su me spojili s jednom djevojčicom iz Zadra pa sam se pola rata s njom dopisivala. Imali smo situacija u kojima nam je osoba rekla da je popila tablete ili pokušala suicid pa smo u takvim situacijama znali slati hitnu pomoć na adrese tih ljudi. Mislim da bi mnoge nove generacije izgubile upravu tu informaciju da postoji netko tko te ne poznaje, ali ti je spreman pomoći i to te ništa ne košta", rekla je Žitnik Sedak.
Vučenović je dodao kako su zahvaljujući njihovom radu u protekla gotovo tri desetljeća spašeni deseci mladih života.