Planirani novi krug natječaja za sufinanciranje ekoloških vozila Fonda za zaštitu okoliša trebao je biti objavljen u travnju, ali je zbog epidemije koronavirusa i potresa u Zagrebu prolongiran. Večernji list u Fondu za zaštitu okoliša doznaje da bi javni pozitivi, za pravne i fizičke osobe, trebali biti objavljeni prije ljeta.
Prošlogodišnji budžet za sufinanciranje nabave eko-vozila iznosio je 34,5 milijuna kuna. Planirani proračun jednak je i ove godine, a hoće li tako ostati ovisi o rebalansu državnog proračuna.
''Iako su energetski učinkovitija od klasičnih vozila, hibridna vozila i dalje dominantno koriste fosilna goriva, dok je pogon električnih vozila isključivo na električnu energiju. No i dalje ćemo sufinancirati vozila s plug-in hibridnim pogonom koja imaju dopuštenu emisiju onečišćujuće tvari CO2 iznosa do najviše 50 g/km'', kažu u Fondu.
Hoće li biti potpore za električne bicikle za kojima su se prošle dvije godine stvarale velike gužve te su bile razgrabljene odmah isti dana po objavi javnog poziva, zasad nema potvrde. Lani se za električne automobile moglo dobiti do 80.000 kuna, za plug-in hibridne aute do 40.000 kn, za električne skutere, motocikle, lake i teške četverocikle do 20.000 kn, a za bicikle 5000 kuna - do 40% ukupne vrijednosti vozila.
''Procedura bi trebala biti slična dosadašnjoj, a sve ćemo najaviti nekoliko tjedna prije službene objave poziva'', potvrdili su u Fondu za Večernji list.
A što se sve može kupiti uz državne potpore. Primjerice, nova Škoda Citigo e iV košta 137.614 kuna pa se za nju ne može dobiti punih 80.000 kuna poticaja za električni automobil, već 40% cijene. To bi značilo da kada platite punu cijenu automobila od 137.614 kuna, od Fonda možete dobiti poticaj od 40% cijene ili 55.045 kuna pa ispada da bi automobil praktički kupili za 82.569 kuna. Želite li pak kupiti plug-in hibrid poput Toyote Prius PHEV koji ima cijenu od 294.900 kuna - s poticajem od 40.000 kuna, automobil bi u praksi koštao 254.900 kuna.