Bivši voditelj Ekspertne skupne za provođenje cjelovite kurikularne reforme Boris Jokić pozvao je u četvrtak predsjednika HAZU-a Zvonka Kusića da se javno i nedvosmisleno ogradi od izjave Znanstvenoga vijeća za obrazovanje i školstvo te akademije zbog, kako navodi, iznesenih neistina i kleveta da se uvođenjem kurikuluma međupredmetnih tema nameće i uvodi određena ideologija.
"Kako bi osobe koje djeluju u javnom prostoru, a naročito one iz akademske zajednice trebale biti vođene visokim moralnim i etičkim načelima, pozivam predsjednika Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti da se ogradi od te izjave Znanstvenoga vijeća HAZU-a", ističe Jokić.
"Ne nameće se niti uvodi određena ideologija"
U priopćenju se osvrće na sadržaj te izjave pod nazivom "Rodna ideologija u Istanbulskoj konvenciji neprihvatljiva za odgojno-obrazovni sustav", u kojoj stoji kako bi ratificiranje Istanbulske konvencije nametnulo i uvođenje rodne ideologije u obrazovne sadržaje u Hrvatskoj, osobito ako se uvedu međupredmetni sadržaji kako ih prijedlog kurikulne reforme predviđa.
"Izjava da se uvođenjem kurikuluma međupredmetnih tema nameće i uvodi određena ideologija u potpunosti je neistinita i nedostojna Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti. Dokumenti Cjelovite kurikularne reforme izrađeni su na temelju znanstvenih spoznaja te ne nameću niti uvode određene ideologije", tvrdi Jokić.
"Pojam 'rod' ne pojavljuje se niti u jednom kurikulumu'
Dodaje kako se, premda je već godinama dio hrvatskog zakonodavnog okvira i sustava znanosti Republike Hrvatske, pojam 'rod' ne spominje niti u jednom kurikulumu međupredmetne teme izrađene u okviru Cjelovite kurikularne reforme.
"Jedan od osnovnih ciljeva ovog dijela izjave je opetovano obezvrjeđivanje rada stotina nastavnika i znanstvenika koji su svoju stručnost posvetili promjenama hrvatskog sustava odgoja i obrazovanja", ističe Jokić.
Bivši voditelj Ekspertne skupne poziva i ministricu znanosti i obrazovanja Blaženku Divjak da se zauzme za rad svih onih koji su tijekom godina radili na izradi Strategije obrazovanja, znanosti i tehnologije te Cjelovite kurikularne reforme.
HAZU: Ta izjava nije službeni stav Akademije
A HAZU se oglasio priopćenjem u kojem se ističe kako izjava Znanstvenog vijeća za obrazovanje i školstvo HAZU-a o Istanbulskoj konvenciji ne odražava službeni stav Akademije, već je riječ o pojedinačnom stavu toga vijeća, na koje svaki član i svako Znanstveno vijeće imaju pravo te su za njih sami i odgovorni.
"Službeni stav Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti odražava odluku Predsjedništva ili Skupštine Akademije", ističe se u priopćenju koji je Ured za odnose s javnošću i medije HAZU-a uputio u odgovoru na izjavu Znanstvenog vijeća za obrazovanje i školstvo HAZU-a iznijetoj dan ranije o tome da Istanbulska konvencija nije prihvatljiva za hrvatski odgojno-obrazovni sustav.
Djelovanje Hrvatske akademije kao najviše znanstvene i umjetničke ustanove počiva na ničim ograničenoj slobodi iznošenja mišljenja njezinih članova, ističe se nadalje u priopćenju.
"Svaki član Hrvatske akademije i svako njezino Znanstveno vijeće iznose vlastita mišljenja i odgovorni su za svoje stavove", napominje se.
Djelomično se slažu s Istanbulskom konvencijom
Znanstveno vijeće za obrazovanje i školstvo HAZU-a u srijedu je predsjednici Republike, predsjedniku Vlade i Sabora sa zastupnicima te cjelokupnoj hrvatskoj javnosti poslalo izjavu u kojoj ističu kako se slažu s brigom za zaštitu žene i obitelji kao dijela Istanbulske konvencije, ali ne i s dijelom koji, kažu, uključuje elemente rodne ideologije, neprihvatljive za hrvatski odgojno-obrazovni sustav.
"(...) Razvidno je da se dijelovi Konvencije temelje na rodnoj ideologiji, što za odgojno-obrazovni sustav Republike Hrvatske smatramo neprihvatljivim jer u nj ne treba unositi zasade bilo kakve partikularne ideologije, pa ni rodne", stoji uz ostalo u toj izjavi.
"Hrvatski se odgojno-obrazovni sustav temelji na hrvatskoj i srednjoeuropskoj obrazovnoj tradiciji, čime se čuva identitet hrvatskoga naroda, zemlje i kulture, te na prihvaćanju i primjeni znanstveno potvrđenih dosega znanosti. Ističemo važnost kontinuiranoga kritičkoga promišljanja i prihvaćanja novih spoznaja koje ulaze u sadržaje obrazovanja, a koji trebaju biti prihvatljivi za svih pola milijuna djece i mladih u obrazovnome sustavu te njihove roditelje koji imaju prirodno pravo odgajati djecu u vlastitom svjetonazoru", dodaju članovi Znanstvenog vijeća za obrazovanje i školstvo HAZU-a.
Oni tvrde da bi se Istanbulskom konvencijom djeci i mladima nametnuo "rodno neutralan" odgoj, što je posve neprihvatljivo s gledišta slobode odgoja jer pojam roda u Istanbulskoj konvenciji definira se isključivo "ponašanjima, aktivnostima, ulogama", a izostavlja se spol kao prirodna konstanta i ontološka datost.