Zastita putnika i to korisnika usluga zeljeznickog prijevoza, novi je segment zastite potrosaca kojim ce se baviti Hrvatska regulatorna agencija za mrezne djelatnosti (HAKOM), objavljeno je na web stranici ove agencije.
Prigovore putnika na odluke zeljeznickog prijevoznika rjesavat ce HAKOM-ovo Povjerenstvo, koje ce biti sastavljeno od predstavnika strucne sluzbe i predstavnika udruga za zastitu potrosaca.
Danas je HAKOM donio novi Pravilnik o nacinu rada povjerenstva za zastitu prava korisnika, a novi Pravilnik, uz vec postojecu zastitu korisnika telekomunikacijskih usluga i korisnika postanskih usluga, na temelju Zakona o regulaciji trzista zeljeznickih usluga i clanka 25. Stavka 1. Zakona o zastiti potrosaca, regulira i rjesavanje sporova izmedu korisnika i davatelja usluga zeljeznickog prijevoza.
Kako su objasnili u Agenciji, Povjerenstvo ce na temelju prikupljenih podataka, dokumentacije i ocitovanja, utvrdivati cinjenice i okolnosti za svaki pojedini slucaj, a u skladu sa zakonima i opcim aktima podnositi prijedlog odnosno misljenje o rjesenju spora i prigovora.
Na temelju prijedloga, odnosno misljenja Povjerenstva, HAKOM ce odlucivati o sporu i prigovoru na transparentan, objektivan i nediskriminirajuci nacin i to u roku od 60 dana za rjesavanje prigovora putnika.