NAKON VALA OTKAZA, RASTE ZABRINUTOST U ZRAČNOJ LUCI RIJEKA: /

'Direktor je uveo strahovladu, aerodrom će možda izgubiti svjedožbu'

Image
Foto: Goran Kovačić/Pixsell

Svjedodžba aerodroma izdaje se na neograničeno vrijeme s tim da operator aerodroma mora kontinuirano udovoljavati uvjetima pod kojima je svjedodžba aerodroma izdana.

10.6.2020.
15:10
Goran Kovačić/Pixsell
VOYO logo

Zračnu luku Rijeka već dugi niz godina prate kontroverze, a većina toga počela je dolaskom Tomislava Palalića na mjesto direktora 2012. godine. Sindikat je godinama nadležnim institucijama prijavljivao nepravilnosti u njegovom radu, optuživali su ga za loše međuljudske odnose, ali i za ugrozu sigurnosti na aerodromu. Djelatnicima Hrvatske kontrole zračne plovidbe svojevremeno je zabranio obilazak aerodromske opreme, a prije nešto više od mjesec dana izbio je i skandal kada su kontrolori leta napustili aerodromski toranj nakon što je Palalić promijenio brave na prostorijama koje kontrolori koriste, piše Lupiga. Palalić je bio i predmet istraživanja sukoba interesa, Vlada ga je htjela smijeniti, zakazana je i skupština, ali je na kraju iz tehničkih razloga skupština otkazana.

Image
ALARMANTNO UPOZORENJE IZ KONTROLE LETA: /

'Ne možemo do uređaja na aerodromu, to bi moglo ugroziti zračni promet'

Image
ALARMANTNO UPOZORENJE IZ KONTROLE LETA: /

'Ne možemo do uređaja na aerodromu, to bi moglo ugroziti zračni promet'

Zaposlenici zračne luke kažu da je direktor tijekom godina uspostavio "strahovladu“ kojom je eliminirao sve neistomišljenike do te mjere, tvrde zaposlenici, da bi aerodrom mogao izgubiti svjedodžbu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Glavnina "eliminacije“, kako su za portal Lupiga objasnili bivši i sadašnji zaposlenici Zračne luke Rijeka, dogodila se 3. travnja 2020. godine kada je na oglasnu ploču postavljena nova sistematizacija kojom se ukidaju pojedina radna mjesta. Tjedan kasnije, 16 zaposlenika je na kućnu adresu dobilo obavijest o otkazu, a da o istome prethodno nisu bili obaviješteni. Iako se direktor Zračne luke Rijeka uoči donošenja odluke savjetovao s Radničkim vijećem, predsjednik Radničkog vijeća radnicima nije javio da će dobiti otkaz.

I tako su iznenađeni radnici primili odluke o otkazu, da bi ubrzo nekolicinu njih nazvala referentica kadrovske službe i ponudila im nepuno radno vrijeme od dva sata dnevno, što čini okvirnu plaću između 1.000 i 1.250 kuna, na što je petero radnika navodno pristalo. Sve skupa od početka travnja otišlo je ili je na otkaznom roku ukupno 16 radnika, a dosta zaposlenika zabrinuto je da bi zbog načina na koji poslovanje vodi direktor, aerodrom u konačnici mogao izgubiti svjedodžbu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Svjedodžba aerodroma izdaje se na neograničeno vrijeme s tim da operator aerodroma mora kontinuirano udovoljavati uvjetima pod kojima je svjedodžba izdana. Taj dokument moraju imati aerodromi namijenjeni za prihvat i otpremu zrakoplova najveće dopuštene uzletne mase veće od 2.730 kilograma i zrakoplova najveće dopuštene uzletne mase manje od 2.730 kilograma kojima se obavljaju usluge zračnog prijevoza ili se koriste za školovanje letačkog osoblja, što, dakako, riječki aerodrom jest.

Image
Foto: Nel Pavletić/Pixsell

Butković nema saznanja

Novinari su pokušali doznati što o ovakvim bojaznima zaposlenika misli župan Primorsko-goranske županije, Zlatko Komadina, s obzirom da je županija jedan od suvlasnika Zračne luke Rijeka, ali iz županovog Kabineta dobili su odgovor da je Zračna luka Rijeka u nadležnosti dožupana Marka Borasa Mandića. Njega su pak bezuspješno probali kontaktirati u više navrata. Na koncu je pitanja preuzela voditeljica Kabineta župana, da bi potom Boras Mandić dobivena pitanja proslijedio Tomislavu Palaliću.

Kontaktirali su i ministra mora, prometa i infrastrukture, Olega Butkovića, ujedno i predstavnika većinskog vlasnika zračne luke, koji je kazao kako o otkazima i događanjima u zračnoj luci nema nikakvih saznanja te je zamolio da se upiti proslijede na e-mail njegovoj glasnogovornici.

Predsjednik Nadzornog odbora Zračne luke Rijeka Ivo Zrilić kaže kako on također uopće nije bio obaviješten o otkazima, unatoč činjenici što je 15. travnja 2020. godine, dakle nakon što su radnici dobili otkaz, održana sjednica Nadzornog odbora, na kojoj ni direktor Palalić, a ni predstavnik radnika u Nadzornom odboru, Siniša Turak, nisu smatrali važnim da o tolikom broju otkaza upoznaju članove Nadzornog odbora. Nakon prvog razgovora Zrilić je naknadno objasnio kako direktor nema obvezu obavijestiti Nadzorni odbor o otkazima jer je kadrovska politika u domeni direktora Zračne luke Rijeka, a ne Nadzornog odbora.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Na pitanje što ako Zračna luka Rijeka izgubi aerodromsku svjedodžbu zbog te iste kadrovske politike, Zrilić odgovara: "Direktor sigurno neće dozvoliti da se to dogodi“. Naime, Zrilić smatra da se uvijek mogu pronaći drugi radnici koji će obavljati poslove nužne za zadržavanje svjedodžbe aerodroma.

Palalić: 'Posjedujem kompetenciju za procjenu zaposlenika'

Direktor Palalić komentirao je tvrdnje zaposlenika da zbog nedovoljnog broja kompetentnog osoblja postoji opasnost da aerodrom ostane bez svjedodžbe:

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Ja osobno kao direktor Zračne luke Rijeka imam dvije diplome zrakoplovnog smjera, ovlaštenje voditelja školskog centra i Instruktora izdanog od strane Hrvatske agencije za civilno zrakoplovstvo/nadležnog tijela, te ukupno 15 godina iskustva u zrakoplovnoj djelatnosti od čega osam godina na rukovodećim mjestima upisanim u registru Trgovačkog suda te najmanje pet na ostalim rukovodećim mjestima uz završen tečaj andragogije pa dozvolimo da posjedujemo kompetenciju za procjenu zaposlenika i njihovih kompetencija kao da drugi zaposlenici posjeduju adekvatne kompetencije. U slučaju da neka od nadležnih tijela ne prihvaćaju nečije kompetencije uvijek su moguće zamjene i adekvatna argumentiranja uz ponovnu napomenu da Uprava ima kompetencije (prihvaćene od strane nadležnih tijela) za konkretno navedena radna mjesta i uvijek može poslužiti kao instruktor i nadzornik u vremenu prihvaćanja novog radnog mjesta“, kazao je Palalić. Na pitanje ukoliko ipak dođe do gubitka svjedodžbe je li spreman prihvatiti odgovornost i u takvom razvoju situacije podnijeti ostavku, nije odgovorio.

Direktor također posjeduje licence za mnoga druga zanimanja. Prema njegovim navodima, osim što obavlja poslove direktora, radi i kao vatrogasac s diplomom iz Širokog Brijega koju su stekli i drugi radnici za koje je direktor zaključio da uz posao koji obavljaju mogu obavljati i zahtjevno zanimanje vatrogasca.

"Po važećoj sistematizaciji radnih mjesta za mjesto vatrogasca s iskustvom su potrebna najmanje dva djelatnika, koje imamo za šefa službe i zamjenika, dok ostali moraju imati jednu godinu iskustva na istim ili sličnim poslovima, a svi navedeni su dugi niz godina pomoćno vatrogasno osoblje, te samim time i potrebnom prekvalifikacijom na SSS vatrogasac-tehničar, stječu naziv vatrogasac uz dodatno osposobljavanje za ovlaštenje aerodromskog vatrogasca”, navodi Palalić.

Osim toga, Palalić posjeduje i licencu za vozača aerodromskog prijevoza, djelatnika prihvata i otpreme zrakoplova i putnika te obavlja poslove elektrotehničara pa se nameće logično pitanje kako jedna osoba može istovremeno obavljati sve te navedene poslove uz zahtjevan posao direktora, voditelja školskog centra, instruktora i pritom još biti odgovoran za posao voditelja prometne službe, te voditelja održavanja i izgradnje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Goran Kovačić/Pixsell

Vlada ga pokušala smijeniti

"Upravo je polivalentnost osnova za štednju. Pa sam tako i sam osposobljen za zaštitara-tehničara, vozača, vatrogasca, C kategoriju, te trenutno polažem za zaštitara i E kategoriju“, objašnjava za Lupiga Palalić, dok zaposlenici tvrde kako ZLR nema niti jedno vozilo koje bi zahtijevalo E kategoriju isto kao što je, tvrde radnici, direktor na račun firme ugradio kuku na službeno vozilo Peugeot 407 koje on koristio, iako u zračnoj luci ne postoji vozilo kojem je kuka potrebna.

Vlada je 2017. godine pokušala pokrenuti opoziv Tomislava Palalića. Na njegovo mjesto trebao je doći nedavno smijenjeni predsjednik Uprave HŽ Cargo Gordan Žurga, no upravo predstavnici države koji su ga predložili nisu došli na skupštinu, pa nije bilo kvoruma i tako je Palalić ostao na funkciji do danas, donosi, u svojoj opširnoj priči o Zračnoj luci Rijeka, portal Lupiga.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo