Za Hrvatsku i njezine željeznice 15. prosinca bit će povijesni dan. Tada će, naime, biti puštena u promet prva nova pruga sagrađena u Hrvatskoj u zadnjih 52 godine – Sveti Ivan Žabno – Gradec, piše u nedjelju Večernji list
Od tog dana vlakovi će voziti i po 20 kilometara novoj i obnovljenoj dvokolosiječnoj pruzi na poddionici Vrbovec – Križevci na tzv. Mediteranskom koridoru. Pruga Gradec – Žabno duga je 12,2 kilometra, a njome će se putovanje vlakom od Bjelovara do Zagreba sa sadašnjih dva sata skratiti za 50 minuta, navodi dnevnik.
Voditelj projekta gradnje te pruge Hrvoje Milas kaže da su izvedeni radovi u vrijednosti 200 milijuna kuna, nadzor je stajao 12,5 milijuna kuna, a u pripremu projekta uloženo je 44,5 milijuna kuna. Projekt je 85 posto financiran iz fondova EU.
Pehovi u gradnji
Prugu je sagradio španjolsko-njemački konzorcij Comsa i Wiebe, radovi su počeli u rujnu 2017, a rok završetka bio je studeni 2017. no, završeni su, kaže Milas, šest-sedam mjeseci nakon tog roka. I to zbog arheoloških nalazišta, a peh su imali i s kolodvorskom zgradom u Žabnom koja se srušila kod su je počeli uređivati.
Milas kaže da su novu zgradu projektirali i sagradili u godinu dana. A na prvom internom tehničkom pregledu u kolovozu 2018. otkriveno je da su neki varovi loše izvedeni te dva puknuća skretnica. A onda je, prema riječima Milasa, otklanjanje tih nedostatka potrajalo još šest mjeseci dok su nabavljene nove skretnice i dok nisu bili povoljni vremenski uvjeti za novo varenje.
Projekt još iz 2002.
Jednokolosiječna pruga Gredec – Žabno projektirana je za maksimalnu brzinu od 120 km/h, osim zavoja kod Gredeca gdje je brzina ograničena na 100 km/h. Projekt se počeo pripremati još 2002., lokacijska dozvola izdana je 2007., a građevinska 2009, donosi Večernji list.