Poskupljenja /

Naftni stručnjak za RTL Danas: 'Kada je nafta prije dvije godine bila jeftina, rekao sam da to nije dobro. Ovo je očekivano'

"Međutim isto tako ima utjecaja i sama činjenica kada je prije dvije godine cijena nafte bila 20 dolara po barelu. Cijena Eurosupera bila oko osam kuna."

12.10.2021.
18:48
VOYO logo

O visokim cijenama goriva i što tu točno može napraviti Vlada, Boris Mišević je razgovarao s naftnim stručnjakom Mirom Skalickim

Skalicki kaže kako govorimo o cijenama nafte na mediteranskom tržištu koje je vezano s cijenom same nafte: "Mi uvijek govorimo koja je cijena nafte, koja je danas 80 dolara po barelu i naravno da cijena nafte i njenih prerađevina na mediteranskom tržištu je povezana, međutim s određenim odmakom i trendovi su isti. Ono što vidimo zadnjih mjesec dva, da cijena prerađevina na mediteranskom tržištu raste brže nego cijena nafte. Jer je takva ponuda i potražnja. Koja rafinerija je možda u remontu, stala je, potražnja je veća, dolazi jesen, dolazi zima, potražnja raste, pogotovo dizela i lož ulja i jednostavno cijene su rasle na mediteranskom tržištu više nego što je rasla sama nafta." 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kaže kako pandemija ima veze s poskupljenjima: "I sam oporavak svjetskog tržišta i povećana potražnja  ima utjecaja na to. Međutim isto tako ima utjecaja i sama činjenica kada je prije dvije godine cijena nafte bila 20 dolara po barelu. Cijena Eurosupera bila oko osam kuna. Ja sam zapravo i onda govorio da to nije dobro jer će nam se ovo zapravo vratiti kao bumerang. Naftne kompanije prestaju ulagati u istraživanja, zatvaraju proizvodne naftne bušotine, zalihe se smanjuju i dođe do ovoga do čega je došlo. Za svjetsku ekonomiju bi bilo puno bolje da su cijene nafte slabile na nekakvih 70 dolara po barelu." 

Dodaje je cijela ova situacija bila za očekivati u odnosu na vrlo niske cijene nafte koja je bila prije dvije godine. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
ima li kraja? /

Cijene goriva u Hrvatskoj dosegnule najvišu razinu u povijesti! Bune se prijevoznici, sindikati upozoravaju, a Vlada? Oni za sada - promatraju

Image
ima li kraja? /

Cijene goriva u Hrvatskoj dosegnule najvišu razinu u povijesti! Bune se prijevoznici, sindikati upozoravaju, a Vlada? Oni za sada - promatraju

Jesu li plivajuće trošarine moguće u Hrvatskoj?

Skalicki  kaže kako nema razloga da ne bude moguće: "Puno zemalja to ima i isto tako prije dvije godine, kad je cijena nafte bila niska, ja sam sugerirao da Hrvatska uvede plivajuće trošarine i zapravo je onda bilo idealno vrijeme. Kuna više na 386, koliko je danas trošarina, Eurosuper bi koštao devet kuna, recimo. Međutim danas bi puno lakše država mogla odreći dijela trošarina i prilagoditi cijene i kroz taj period od dvije godine država ne bi ništa izgubila, jedne godine bi nešto izgubila, druge godine bi nešto dobila, međutim kroz duži period to bi se sve izbalansiralo."

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo