U javnoj raspravi je novi Pravilnik o mjerilima brzine u prometu u kojem su regulirane dvije važne nove stavke: nepoštovanje razmaka između vozila i prolazak kroz crveno svjetlo.
Vožnja u kojoj vozači ne poštuju razmak jedna je od najopasnijih prometnih situacija jer tako nerijetko dolazi do prometnih nesreća. U MUP-u su odlučili stati na kraj toj navici.
Sadašnji uređaji za mjerenje brzine kretanja vozila koje ima Ministarstvo unutarnjih poslova namijenjeni su isključivo nadzoru brzine kretanja vozila i ne mogu snimiti razmak između automobila. Međutim, HAK-ova revija doznaje kako je upravo u tijeku postupak nabave uređaja kojim bi se mjerio razmak između vozila i utvrdio prekršaj.
Riječ je o višenamjenskim uređajima koji razmak između vozila računaju na temelju izmjerenih brzina i kad završi postupak nabave i stignu takvi uređaji, prekršaji će se lako moći utvrditi.
U Pravilniku također piše da se prolazak kroz crveno utvrđuje na temelju izmjerene brzine vozila i vremena prolaska preko označene zaustavne linije. Prolazak kroz crveno svjetlo dokumentira se dvjema fotografijama. Prva fotografija pokazuje vozilo prije označene zaustavne linije, a druga fotografija pokazuje vozilo nakon zaustavne linije. Obje fotografije osim vozila pokazuju i crveno svjetlo na semaforu.
Iz HAK-a su pitali policiju hoće li u službi kažnjavanja takva ponašanja u prometu biti i nadzorne kamere u vlasništvu gradova? Grada Zagreba, primjerice?
''Na pitanje koje se odnosi na kamere koje su postavljene na lokacijama u Zagrebu obavještavamo vas kako nisu u vlasništvu Ministarstva unutarnjih poslova, već Grada Zagreba stoga vas upućujemo da se za odgovore obratite nadležnim gradskim službama'', odgovorili su iz policije.