Zatečeni priopćenjem /

Most o Rafineriji Sisak: 'Tražeći izlaz, Vlada je napravila loš kompromis'

Image
Foto: Nikola Cutuk/PIXSELL

'Nije poznato kada i gdje su dogovorene organizacijske promjene koje uključuju i višak radnika, a koje su navodno usaglašene s Vladom', ocijenili su Mostovci

20.1.2018.
13:18
Nikola Cutuk/PIXSELL
VOYO logo

Dužnosnici Mosta u subotu su u Sisku ocijenili kako je Vlada RH tražeći izlaz u slučaju Rafinerije nafte Sisak, kao i u slučaju sisačke Petrokemije, napravila loš kompromis te su ustvrdili kako još nije poznato kada i gdje su dogovorene organizacijske promjene koje uključuju i višak radnika, a koje su navodno usaglašene s Vladom.

"Sve nas je zateklo priopćenje Ine o zatvaranju dijela pogona i reakcija premijera koji je rekao da je to jedan plan koji je usaglašen, ali ne znamo kada i gdje je bio taj sastanak. Na aktualnom je satu rekao da se razgovara s Mađarima, pa nas zanima je li dogovoreno i smanjenje broja radnika, jer ovdje se bespovratno gubi najmanje 40 radnih mjesta. Intencija je MOL-a da se na kraju ipak zatvori ova rafinerija. Resorni ministar se nije oglasio, a ni župan ni gradonačelnica, pa se ne zna je li to s njima usaglašeno", ustvrdio je saborski zastupnik Tomislav Panenić na konferenciji za novinare ispred upravne zgrade sisačke Rafinerije. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Premijer i predsjednik HDZ-a Andrej Plenković rekao je u petak da se u odluci Ine o prekidu rada postrojenja FCC u sisačkoj Rafineriji radi o poslovnim odlukama kako bi ta naftna kompanija bila učinkovitija i istaknuo da Vlada nastavlja s procesom vezanim uz otkup MOL-ovih dionica u Ini.

Iz Ine su izvijestili da je pripremljen prijedlog organizacijskih promjena u Rafineriji nafte Sisak, koji podrazumijeva prijevoz naftnih poluproizvoda između rafinerija Sisak i Rijeka i prekid rada postrojenja FCC u sisačkoj rafineriji, što znači i smanjenje broja radnika za maksimalno 40 u drugoj polovici ove godine.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Panenić ističe kako može razumjeti ekonomsku logiku, gdje bi se povezivanjem dvije rafinerije stvorili niži troškovi, ali i ocijenio kako je tu riječ o pritisku prema Vladi, kao i u slučaju Petrokemije pa je Vlada "tražeći izlaz, napravila loš kompromis".

Panenić je optužio MOL da je svojom dugoročnom politikom uništio tržište hrvatskih refinerija jer to tržište preuzima rafinerija u Mađarskoj, pa je, kaže, očito da MOL nije dobar partner Ini niti će to biti. Također je izrazio bojazan da MOL neće poštovati obveze iz ugovora o modernizaciji rafinerija te da slijedi teška situacija.

Sekulić: Stožer za obranu Rafinerije Sisak sastaje se u ponedjeljak

Županijski vijećnik Mosta Predrag Sekulić, ujedno čelnik u Stožeru za obranu Rafinerije, potvrdio je kako najnovija odluka Ine znači postupno zatvaranje Rafinerije Sisak.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Treba znati da je FCC postrojenje koje konvertira teške ostatke primarne prerade u visokovrijedne proizvode odnosno 80 posto sirovine pretvara u benzine, ukapljeni naftni plin te suhi plin koji se koristi unutar rafinerijske prerade, pa će njegovo gašenje predstavljati novi gubitak za rafineriju", ocijenio je Sekulić.

Također je rekao da iz Ine nikad nisu objavljeni rezultati poslovanja samo za sisačku rafineriju, ali ako se pogon ugasi za godinu dana, dodao je, sigurno će biti objavljeni i sigurno će biti negativni.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Sekulić ističe i kako Deloitteova analiza čak ne predlaže zatvaranje FCC-a, "nego je to proizašlo iz mozgova u MOL-u i naših dobro plaćenih stručnjaka, koji će tako zatvoriti rafineriju".

Ne radi li se ovdje možda o dogovoru hrvatske Vlade i MOL-a, kako bi se zatvaranjem Rafinerije Ina dobila po nižoj cijeni za otkup?, upitao je.

Najavio je kako će se Stožer za obranu Rafinerije Sisak i očuvanje radnih mjesta sastati u ponedjeljak kako bi odlučili o daljnjim akcijama.

Stožer je u vezi s radnicima, ali kako je rekao, Rafinerija ne radi, pa se većina radnika nalazi na prisilnom godišnjem odmoru.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
FNC 20 PROPUŠTENE
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo